صدور سه روزه مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای/ بیش از ۴ هزار مجوز صادر شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای از حدود هشت ماه به سه روز خبرداد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مهارت و فناوری یکی از عامل‌های اصلی رشد و توسعه‌ی اقتصاد پایدار در کشور‌ها است که به همین منظور آموزش‌های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده‌ی بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارایی اقتصاد بر عهده دارد.

آموزش‌های مهارتی زمینه ساز ایجاد حرفه‌های با ثبات است و از پدید آمدن شغل‌های کاذب و ناپایدار که توسعه‌ی همه جانبه‌ی کشور را هدف قرار می‌دهد و سبب آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌توانند در شغل‌های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین، برطرف کننده‌ی نیاز اصلی کشور‌ها به ویژه در کشور‌های در حال توسعه باشند.

ارتقای اشتغال پایدار و رونق تولید در کشور نیازمند نگاه ویژه به این آموزش‌ها است و به همین علت هست که کشور‌های بسیاری در جهان به اصلاح پیوسته نظام آموزش فنی‌وحرفه‌ای به‌جهت افزایش کارایی و ارتقای مهارتی نیرو‌های انسانی خود مشغول هستند.

برای اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای با غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفتگو کردیم.

غلامحسین حسینی‌نیا گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت نسبت به سنجش مهارت و صدور گواهینامه مهارت برای ۹۵ هزار و ۳۹۰ نفر از کارجویان، کارآموزان، شاغلین صنایع، صنوف و متقاضیان آزاد اقدام کرده و ۳۴ هزار و ۹۹۵ نفر از نیروی کار شاغل و متقاضیان واحد‌های صنفی و اصناف کشور را مورد سنجش مهارت قرار داده است.

وی افزود: در این مدت ۱۶۲۷ عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه‌ای با همکاری موسسات و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی و خبرگان مهارتی در قالب ۶۰ کد حرفه تدوین شده است که در این راستا رویکرد سازمان به منظور بسترسازی اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی از آموزش شغلی به آموزش شایستگی محور تغییر پیدا کرده است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس آموزشگاه آزاد از حدود هشت ماه به سه روز از مهم‌ترین اقدامات در سازمان فنی و حرفه‌ای بود گفت: ۴۹۶۵ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در بازه زمانی ۳ روز صادر شده که این امر منجر شد تا امضا‌های طلایی و رانت‌هایی که در این زمینه بود، حذف شود.

وی افزود: در این دولت شاهد کاهش زمان صدور مجوز پروانه تاسیس مراکز بین کارگاهی برای صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از ۲ ماه به سه روز و رشد ۱۷۹ درصدی در این زمینه هستیم به‌گونه‌ای که در این مدت زمان، ۹۸۱ پروانه جدید صادر شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارت از ۴۵ روز به هفت روز کاری خبر داد و گفت: برای ۹۵۰ هزار و ۳۹۰ نفر از کارجویان، کارآموزان و شاغلین صنایع و صنوف و متقاضیان آزاد سنجش مهارت و گواهینامه مهارت صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.