ایجاد خودکفایی با سیستم بومی اتوماسیون پست‌های فشار قوی برق

فاز اول آزمایشگاه طرح کلان ملی «سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق» افتتاح شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سیدمهدی مدنی مجری طرح کلان ملی «سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق» گفت: با اجرای کامل فاز نخست طرح، آزمایشگاه فاز یک این طرح کلان ملی با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سازمان صمت خراسان، در شرکت دانش‌بنیان پیمان خطوط شرق افتتاح شد.

او با اشاره به انعقاد تفاهمنامه طرح کلان ملی «سیستم بومی اتوماسیون، کنترل و حفاظت پست‌های فشار قوی برق» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه و مشارکت مجموعه وزارت نیرو و تعیین شرکت دانش بنیان پیمان خطوط شرق به عنوان مجری طرح در تیرماه سال ۱۴۰۱، یک فاز از سه فاز طرح، بصورت کامل اجرا شده و نصب و راه‌اندازی پایلوت آن نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق گردید.

مجری طرح ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای این طرح بصورت کامل، که ۳ سال زمان اجرای آن برآورد شده است، بر اساس هزینه‌های فعلی، حدود ۸۵۰ میلیارد ریال است که ۲۰ درصد آن از سوی مجری طرح، شرکت پیمان خطوط شرق سرمایه‌گذاری شده است و برای ادامه اجرای طرح، نیاز بسیار فوری و مبرم به تأمین مالی و سرمایه‌گذاری از محل بودجه‌های اختصاص داده شده به طرح‌های پیشران در وزارت نیرو، شرکت توانیر و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد.

مدنی بیان کرد: این طرح کلان ملی، شامل ۳ فاز اصلی است و تمام فاز‌های آن طی سه سال بصورت کامل اجرا خواهد شد؛ بومی‌سازی کامل تجهیزات و زیرساخت‌ها شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فناورانه و همچنین امن‌سازی کامل این زیرساخت‌ها را بر عهده دارد.

او تصریح کرد: با اجرای این طرح ضمن قطع کامل وابستگی به خارج از کشور و بومی‌سازی تکنولوژی‌های پیچیده این سیستم‌ها، با روشی نوآورانه به کاهش قابل توجه هزینه‌های احداث زیرساخت‌های برق در کشور و همچنین امن‌سازی کامل آن کمک خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.