جابه جایی بیش از ۴۴ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون ۴۴ هزار و ۸۵۷ مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به نقاط مختلف کشور سفر کرده اند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۲ تاکنون ۴۴ هزارو ۸۵۷ مسافر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به نقاط مختلف کشور سفر و ۱۳ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۳۶ خودرو در مسیر‌های ارتباطی استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه قبل هفت درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مسافرانی که از طریق ناوگان عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه‌ای مسافربری قزوین به نقاط مختلف کشور مسافرت کردند نیز در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

حق لطفی با بیان اینکه همزمان با ایام ماه مبارک رمضان میزان جابه جایی مسافرین در مسیر‌های ارتباطی استان قزوین کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: بیشترین تردد‌ها مربوط به آزادراه قزوین – کرج بوده که هم‌اکنون با بار ترافیکی عادی و روانی مواجه است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به تصاویر نظارتی مرکز هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکل خاصی در مسیر‌های ارتباطی استان قزوین مشاهده نمی‌شود و تردد در تمامی محور‌ها عادی و روان است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.