مدیر کل اوقات و امور خیریه مازندران در نشست خبری: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۳۰۰ امامزاده مازندران اجرا می‌شود/ اولین وقف هسته‌ای کشور به نام شهید فخری زاده در مازندران ثبت شد

مدیر کل اوقات و امور خیریه مازندران از اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان در ۳۰۰ امامزاده و اماکن متبرکه استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،به گزارش “مهدی پورعرب” خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی پايگاه خبری “سبزالبرز” از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه با حضور معاونین در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن با ارائه گزارش عملکرد این اداره کل، با اشاره به اینکه،اوقاف مازندران در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات دهی خواهد کرد گفت: یکی از زیبایی های امسال تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن در ایام نوروز است و برابر با این ایام برنامه‌های ضیافت در آرامش بهاری برنامه ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود یکهزار و ۱۶۷ امامزاده و بیش از هشت هزار و ۵۴۳ اماکن متبرکه( شامل حسينيه، زینبیه استان افزود: بیش از ۱۵ هزار موقوفه و ۲۱۴ هزار رقبه در اداره کل استان مازندران ثبت شده است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۱۶۷ رقبه درمانی در استان ثبت شده است که بخشی از این رقبات‌ دارای درآمد و برخی از آنها مثل بيمارستان امام رضا(ع) فاقد درآمد هستند، تصریح کرد: برخی از رقبات‌ درمانی استان وقف انتفاع دارند و نیز ۴۱۸ رقبه آموزشی و حدود ۱۴ هزار رقبه تجاری است ،که در دست مردم است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات ثبت شده استان به میزان ۷۰ درصد در حوزه وقف عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام است اظهار داشت: وقف های خوبی طی سالیان اخیر در استان به ثبت رسیده است و تاکنون هزار سند اجاره موقوفات در این اداره کل ثبت شد.

وی همچنین با اعلام اینکه اولین وقف هسته‌ای در کشور به نام شهید هسته‌ای فخری زاده در مازندران ثبت شده است یادآور شد: مردم استان ولایت مدار مازندران نسبت به اسلام، ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاقه خاصی دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی بیش از ۳۰۰ پروژه در سطح موقوفات و بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، که مهمترین آنها امامزاده عبدالله شهرستان آمل و امامزاده عباس(ع) و تکیه پهنه کلا شهرستان ساری است ادامه داد: شمار رقبات‌ کشاورزی استان ۲۸۱ هزار فقره است که حدود ۴۵۰هکتار از این اراضی در دست اوقاف است و آن را مدیریت می‌کند.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر امساک و ضرورت خودداری از روزه خواری مسافران و گردشگران نوروزی در ماه مبارک رمضان گفت: مسافرانی که در این ایام و در اماکن عمومی استان مازندران اقامت می کنند، حرمت ماه خدا را حفظ نمایند.

وی از ارائه خدمات در بیش از ۵۸ مساجد بین راهی استان،به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: جهت رفاه حال مسافران این مساجد برای خدمات دهی به جامعه هدف آماده شده است و نیز بر اساس فرمايش مقام معظم رهبری(مدظله) در ۶۵ امامزاده افطاری ساده با رعایت کامل مسائل بهداشتی برپا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با یادآوری اجرای آرامش بهاری در بیش از ۳۰۰ امامزاده و اماکن متبرکه ، از اعزام مبلغان دینی در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در پایان ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید “فطر” نیز نماز پرفضیلت عید فطر در مساجد و امامزادگان شهرهای مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به کارهای فرهنگی و اجتماعی توسط اوقاف مازندران، از توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته و سبد معیشتی بین نیازمندان استان خبر داد و تصریح کرد: از محل موقوفه مرحوم اشرفی در شهرستان بهشهر بسته های مهر تحصیلی توزیع شد و نیز زائر اولی ها به حرم رضوی و حرم مطهر حسینی اعزام شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.