دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران عنوان کرد رعایت قوانین عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

مهرداد محمدی با فصل الخطاب خواندن قانون در کشور عنوان داشت: کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی اعم از دولتی و خصوصی موظفند قوانین جاری کشور در شئون مختلف به ویژه مقوله عفاف و حجاب را به طور کامل اجرا کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،به گزارش روابط عمومی جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به ریاست آیت الله محمدی لائینی و با حضور اعضای اصلی این ستاد در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در ساری برگزار شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در این جلسه ضمن گلایه از برخی مدیران که نسبت به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در مقام اجرا اهتمام لازم را ندارند، عنوان کرد: مطالبه ستاد از دستگاه‌ها و در راس از مدیران آن رعایت قوانین مربوط به عفاف و حجاب در تمام ایام سال به ویژه در هنگام سفر‌های نوروزی است که انتظار می‌رود مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.
محمدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات روز که مورد مطالبه عده کثیری از مردم متدین جامعه است رعایت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی و اصناف و بازار می‌باشد، گفت: در این جلسه تاکید شد کلیه دستگاه ها، نهاد‌ها و واحد‌های تولیدی و خدماتی و صنفی از قوانین موجود در این بخش تمکین کنند.
وی به بخشنامه فوری حجاب وزارت کشور که به کلیه استان‌ها ابلاغ شده اشاره و تصریح کرد: براساس آموزش و دقتی که مدیران در اجرای قانون دارند، دیگر جای هیچ توجیهی نیست و اگر چنانچه شئونات اخلاقی و اداری در دستگاه‌ها رعایت نشود، مسئولیت مستقیم بر عهده مدیر مجموعه مورد نظر است و باید پاسخگو باشد.
این مسئول با بیان اینکه در صنوف و بازار هم دقیقا چنین منطقی پیگیری می‌شود و مالک واحد صنفی مسئول عدم رعایت قانون عفاف و حجاب است، گفت: لازم است که متدینین و دغدغه‌مندان بدانند که بخش مردمی و تشکل‌های احیاگر تخصصی در این حوزه فعال و بر وظایف خود آگاه هستند و نظارت‌های محسوس و نامحسوس را بر اساس دستورالعمل‌های قانونی انجام می‌دهند و گزارش اقدامات را به مراجع ذیصلاح منعکس خواهند نمود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان عنوان داشت: تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان وظایف همه را سنگین کرده، امیدواریم به کمک مردم و نهاد‌های مسئولیت پذیر از جمله فراجا، بسیج و همچنین حمایت‌های قضایی دادستانی و دستگاه قضا و امامان محترم جمعه هر شهرستان بتوانیم فضای مناسبی را برای شهروندان و مسافران تدارک بببینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.