۱۲۳ فوتی درحوادث رانندگي تعطیلات نوروزی طی چهار سال

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در ایام تعطیلات نوروزی طی سالهای 1398 تا 1401 در بازه زمانی (25 اسفند الي 15 فروردين) 123 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی تصریح کرد :در تعطیلات نوروزی ۷۸ درصد كشته هاي حوادث رانندگي مربوط به جاده‌هاي برون شهري (۹۶ نفر)، ۲۲درصد در جاده‌هاي درون شهري (۲۷ نفر) گزارش شده است.
آمل در صدر تلفات
در اين مدت شهرستان های آمل با ۲۱ ، ساری با ۱۹ و بابل با ۱۰ فوتي بيشترين و شهرستان گلوگاه تنها شهری که فوتی در ایام تعطیلات نوروزی گزارش نشده است.
۷۴ درصد تلفات مرد هستند
بررسي‌هاي واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران نشان مي‌دهد كه ۷۴ درصد از كشته‌هاي ناشي ازحوادث رانندگي مرد و ۲۶ درصد زن هستند.

۲۰ درصد تلفات ۶۱ سال به بالا هستند
از لحاظ سني بیشترین فوتی مربوط به ۶۱ سال به بالا با ۲۰ درصد و كمترین آن ، ۷درصد مربوط به سنین یک الی ۱۰ سال ثبت شده است.
بر اساس این گزارش در سال های اخیر بیشترین کشته های تصادفات نوروزی به
ترتیب مربوط به سالهای( ۱۴۰۰ با ۴۲ )،(۱۳۹۸ با ۳۲)، ( ۱۳۹۹ با ۲۶ )و (۱۴۰۱ با ۲۳)
فوتی بوده که علت اصلی کاهش در بعضی از سالها مربوط به ممنوعیت سفر در ماه های اولیه شیوع کرونا بود.
عضو شورای قضایی استان در پايان ضمن آرزوی سفر خوش برای هموطنان عزیز توصیه کرد که با این وصف به طور قطع در نوروز پیش رو که محدویت های کرونایی سفر به حداقل ممکن رسیده است، در صورت اقدام به سفر، حتما رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه ها و هشدارها را مد نظر قرار دهند تا ایام تعطیلات نوروزی با سفرهایی ایمن و اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.