آغاز عملیات اجرایی ساخت دو فروند کشتی ۳ هزار و ۵۰۰ تنی

عملیات اجرایی ساخت دو فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی و پروزه ساخت ۴ فروند شناور مدرن مورد نیاز ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

0

 

 

به گزارش “مهدی پورعرب” خبرنگار حوزه اقتصادی پايگاه خبری “سبزالبرز” ، عملیات اجرایی ساخت چهار فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شرکت کشتی سازی “صدرا”، با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، مدرس خیابانی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، علی زارعی مدیر عامل کشتی سازی ایران(صدرا) ، مدیر عامل بندر امیر آباد بهشهر، خیریانپور معاون اقتصادی استاندار مازندران، شریعتی نماینده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی،سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران و نیز جمعی از مسوولین و هیات همراه، آغاز شد.

 

بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) ، این پروژه بزرگ ملی که در ایام میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عجل الله آغاز بکار کرد، شامل دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چند منظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی ای یو کانتینر و نیز دو فروند شناور “رو_رو” کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده، ۱۹۸ تی ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار می باشد.

 

گفتی است پروژه مذکور در سایه شديدترين تحریم های اقتصادی بين المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در کشور اجرایی شده است و تمامی مراحل ساخت شناورهای فوق توسط متخصصان داخلی و زیر نظر موسسات رده‌ بندی ایرانی انجام خواهد شد.

 

همچنین اجرای این پروژه علاوه بر اشتغالزایی برای مجموعا ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم، منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده و انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.

یادآور می‌شود با توجه به نیاز کشور به حضور قدرتمند و مؤثر در دریای خزر ، انجام این پروژه ها ، آغازی جهت ادامه فعالیت های گسترده مشابه در کشور خواهد بود و می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

 

خاطر نشان می‌شود در این آیین که روز جمعه نوزدهم اسفند ماه سالجاری در مجتمع “کاسپین” برگزار شد، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،مدیر عامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران در سالن آمفی تئاتر شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) مجتمع “کاسپین”، با حضور جمع کثیری از مهندسان این شرکت و مسوولین سخنرانی کردند.

 

( گزارش تکمیل می‌شود.)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.