مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران : تولیدات روستایی نیازمند بازار فروش است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران از بازار فروش برای تولیدات روستائیان به عنوان حلقه مفقوده این بخش یاد کرد و گفت: بر این اساس اتاق بازرگانی را پای کار آوردیم تا تدابیر لازم برای فروش تولیدات روستائیان داشته باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علی اصغر احمدی عصر امروز در آئین افتتاح دومین جشنواره “گل نرگس” در روستای ماسال بخش مرزن آباد چالوس، با بیان اینکه بخشداری‌ها نسبت به معرفی ظرفیت‌های روستاها نقش مهمی دارند، اظهار کرد: همه روستاهای کشور نسبت به قبل از انقلاب از نظر زیرساختی تحولات زیادی داشتند در حال حاضر ۹۶ درصد روستاها از انرژی گاز بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی روستاهای مازندران از خدمات رفاهی و زیر ساختی در حوزه آسفالت، آب و برق بهره‌مند شدند، افزود: تا پیش از انقلاب ۵۰ درصد جمعیت در روستاها بودند در حالیکه این میزان بعد از انقلاب با توجه به تسهیل در راه‌ها کاهش زیادی داشته است زیرا زمینه اشتغال و اقتصاد در روستاها فراهم نشد.

احمدی بر تاکید استاندارمازندران مبنی بر بالا بردن سطح اقتصاد در روستا اشاره کرد و گفت: در راستای توانمندسازی اقتصاد روستاها در فاز نخست توانمندی تعداد ۵۰۰ روستای مازندران در حوزه‌های مختلف گردشگری، بوم گردی، کشاورزی شناسایی شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران به شناسایی و معرفی توانمندی‌ها در روستاها اشاره کرد و یاداور شد: در این راستا تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال به روستائیان داده می‌شود.

وی اقتصاد را تنها راه نجات روستا دانست و ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی باید موجب ارتقای اقتصادی روستا و مهاجرت معکوس شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای زیبا سازی مسیر روستاهای مازندران مقرر شد که کل مسیر از وجود زباله پاکسازی شود که تاکنون بخشی از آن انجام شده است.

احمدی گفت: با توجه به تاکید استاندار مازندران، تنها مسافرپذیری کفایت نمی‌کند بلکه سلامت مردم استان دارای اهمیت زیادی است.

وی وجود سه هزار و ۶۰۰ روستا و ۲ هزار و ۲۲۷ دهیاری را از ظرفیت‌های بالا برای توسعه استان مازندران عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.