نخستین همایش پزشک خانواده کشور در مازندران برگزار شد

همایش بزرگ پزشک خانواده شهری با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این طرح در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،طرح پزشک خانواده شهری برای نخستین بار در دو استان فارس و مازندران از سال ۱۳۹۱ اجرایی شده است.

با وجود گذشت بیش از یک دهه از اجرای این طرح در استان مازندران و مزیت‌های اجرای این طرح هنوز متولیان امر برای اجرایی کردن آن در کل کشور دچار تردید هستند.

هرازگاهی خبر اجرای کامل این طرح در سراسر کشور شنیده می‌شود اما به دلیل محدودیت‌های منابع همچنان با اما و اگر همراه است.

در آخرین خبر منتشر شده در ارتباط با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در کل کشور معاون  وزیر بهداشت بر ضرورت ارتقای سطح خدمات در پزشک خانواده و نظام ارجاع برای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر تاکید و تصریح کرد: در تلاش هستیم بتوانیم این برنامه را در سال آینده برای مناطق شهری اجرا کنیم.

بنا بر اظهارات حسین فرشیدی این طرح قرار است در گام دوم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شود.

برگزاری همایش بزرگ پزشک خانواده شهری در روزهای پایانی سال نشان از برنامه ریزی جدید وزارت بهداشت برای اجرای آن دارد.

پرداخت فرانشیز کمتر در سطح یک (پزشک عمومی)، تزریقات رایگان در صورت تجویز از سوی پزشک خانواده، پرداخت فرانشیز دارویی ۱۰ درصد در مقایسه با ۳۰ درصد در موارد نداشتن پزشک خانواده و پرداخت ۱۰ درصد در موارد ارجاع به پزشک متخصص و فوق تخصص ها در بخش خصوصی و دولتی از مزایای داشتن پزشک خانواده است.

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه افراد تحت پوشش و ثبت بیماری، دارو و تمامی موارد مراجعات در این پرونده انجام مراقبت های دوره‌ای و مستمر جمعیت تحت پوشش بر اساس دستورالعمل های موجود بهداشتی از دیگر مزایای داشتن پزشک خانواده است.

آموزش چهره به چهره و گروهی از سوی پزشک خانواده و مراقب سلامت، پایش و مراقبت از سلامتی فرد برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف با ارائه آموزش‌های لازم و غربالگری در مقاطع مختلف  از دیگر مزایای پزشک خانواده شهری است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان مازندران با توجه به تجربه مناسبی که در استان مازندران در ارتباط با اجرای این طرح اندوخته شده ساری میزبان رویداد بزرگ پزشک خانواده شهری کشور است.

نخستین همایش قرار است روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه سال جاری در مجتمع پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.