چالوس آماده میزبانی از گردشگران نوروزی + فیلم

شهرستان چالوس با تمام ظرفیت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،شهرستان چالوس با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت یکی از اصلی‌ترین مقاصد مسافران نوروزی در مازندران است که به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و موقعیت خاص جغرافیایی ظرفیت میزبانی از ۵۰ هزار مسافر را دارد.

شهرک نمک آبرود، کاخ چای خوران، کاخ اجابت، دریاچه‌ولشت، مرداب هسل، آبشار اکاپل، پارک جنگلی فین، غار یخ مراد، آبشار سواسره، اقامتگاه بوم‌گردی ننه‌گل‌ابرو و سواحل بکر تفریحی از جاذبه‌های شهر چالوس است که به گفته فرماندار این شهرستان در حال آماده سازی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

علی قاسمی فرماندار شهرستان چالوس  گفت: تدابیر ویژه‌ای برای در جلسات ستاد تسهیلات و خدمات سفر این شهرستان گرفته شده است تا در بهترین حالت پذیرای مسافران نوروزی باشیم.

او افزود: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد تسهیلات خدمات سفر در شهرستان چالوس فعال شده اند و با توجه به پیش بینی میلیونی حضور مسافر در این شهرستان تدابیر لازم برا تامین مواد پروتئینی و میوه توسط اداره جهاد کشاورزی در دستور کار است.

قاسمی ساماندهی افراد تابلو به دست، استقرار کیوسک‌های راهنمای مسافر در جاده چالوس و ایجاد کمپ‌های ثابت هلال احمر در، ولی آباد، مجلار، دونا و مرزن‌آباد و پاکسازی معابر شهری را از دیگر اقدامات برای استقبال از مسافران نوروزی اعلام کرد.

فرماندار چالوس اصلی‌ترین مشکل این شهرستان را تکمیل نشدن محور مرزن آباد به دزدبن اعلام کرد و گفت: پیمانکار این طرح برخلاف تعهداتی که داده بود می‌بایست تا پایان امسال این طرح را به سرانجام می‌رساند که متاسفانه این کار انجام نشده است.

او افزود: ۶۳ کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان چالوس است که ۱۵ کیلومتر آن باید تعریض شود.

قاسمی گفت: با افزایش حضور مسافران این محور گنجایش تردد روان خودرو‌ها را ندارد به همین دلیل مجبور هستیم آن را یک طرفه کنیم که سبب گلایه مندی مردم می‌شود.

فرماندار چالوس ادامه داد: عمل نکردن پیمانکار این طرح به تعهدات را به معاونت ساخت توسعه راه‌های کشور منعکس کردیم.

او با بیان اینکه با حضور مسافران نوروزی و افزایش شدید مصرف آب، تامین آب آشامیدنی هم با چالش مواجه می‌شد، گفت: مشکل تامین آب آشامیدنی با اجرای برخی طرح‌های زودبازده مانند حفر چاه‌ها تا حدودی رفع شده است اما برای حل کامل این مشکل و عبور از تنش آبی نیاز به اقدام اساسی ملی است.

او از مسافران خواست چالوس را به عنوان یکی از مقصد‌های تفریحی، گردشگری انتخاب کنند تا از جاذبه‌های بی‌نظیر این شهرستان بهره‌مند شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.