سرو سیمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر در دستان بانوی ترکمن

خدیجه پقه» هنرمند گلستانی سرو سیمین هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی فجر را کسب کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدجواد ساوری شامگاه جمع در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «خدیجه پقه» هنرمند پیشکسوت گلستانی در بین برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۷» قرار گرفت و به عنوان حامل میراث ناملموس هنرهای سنتی ترکمن سرو سیمین این جشنواره را از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه خدیجه پقه هنرمند پبشکسوت استان گلستان به عنوان حامل میراث ناملموس رشته سوزن‌دوزی ترکمن در این جشنواره، سرو سیمین را دریافت کرد، گفت: ایشان هنرمند رشته نمد مالی، پلاس بافی و سوزن‌دوزی ترکمن و دارای کارگاه تخصصی نمدمالی با بیش از ۵۰ نفر زیرمجموعه فعال در زمینه نمدمالی و پلاس بافی و سوزن دوزی ترکمن است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان افزود: اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان سرو سیمین ۷ که از ۲۶ بهمن‌ماه در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری بود، عصر روز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مسئولان ملی و بین المللی و معرفی برگزیدگان در برج میلاد تهران برگزار شد که در بین برگزیدگان یک هنرمند صنایع دستی گلستان نیز حضور داشت.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب پیشکسوت هنرهای سنتی گلستان در جشنواره فجر صنایع دستی بخش کوچکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان است، گفت: حضور هنرمندان پیشکسوت و صاحب‌نام در عرصه‌های ملی و بین‌المللی موجب دلگرمی هنرمندان جوان این حوزه و تداوم این هنر آبا و اجدادی خواهد بود.

ساوری بیان کرد: این بانوی فعال و توانمند با بیش از ۳۵ سال سابقه کاری در عرصه تولید محصولات صنایع‌دستی بومی ترکمن به دلیل شرایط جسمی با یک دست به تولید محصولات صنایع دستی می پردازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: هفتمین جشنواره فجر صنایع‌دستی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان برگزار شد و آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان در کنار آثار هنرمندان ۳۱ استان کشور در این جشنواره به نمایش درآمد.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه هفتمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از استان گلستان ۱۴ اثر برگزیده هنرمندان صنایع‌دستی استان در رشته‌های زیورآلات سنتی، نساجی سنتی، لباس و رودوزی‌های سنتی (شاهکوه–قزاق)، گلیم گل برجسته، مسگری و جاجیم‌بافی در این جشنواره به معرض نمایش درآمده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.