بهره‌برداری از ۲۴۰۱ میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی در روستاهای مازندران

استاندار مازندران گفت: سپاه کربلا و بسیج سازندگی مازندران در این سال‌ها توانستند خدمات ارزشمندی را به مناطق محروم استان ارائه کنند در یکسال اخیر ۲۴۰۱ میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی در روستاها به‌ بهره‌برداری رسید.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سید محمود حسینی‌پور امشب در مراسم افتتاح سراسری برنامه جامع محرومیت‌زدایی با اشاره به اینکه استان مازندران ۳۶۰۰ روستا دارد که  بیشتر این روستاها محروم هستند، اظهار کرد: سپاه کربلا و بسیج سازندگی مازندران در این سال‌ها توانستند خدمات ارزشمندی را به مناطق محروم استان ارائه کنند در یکسال اخیر ۲۴۰۱ میلیارد تومان طرح به‌ بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ۴۸ طرح راه روستایی به طول ۱۶۸ کیلومتر با ۲۲۰میلیارد تومان و ۱۶ طرح عمرانی راه بین مزارع با ۱۶ میلیارد تومان در یک سال اخیر عملیاتی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۷۵ طرح آبرسانی با اجرای ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری در ۲۰۰ روستا با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان در قالب ۱۹مجتمع از دیگر طرح‌های مهم عمرانی محرومیت‌زدایی  در مازندران است، تصریح کرد: مرمت و احداث آب بندان‌ها به‌عنوان مهم‌ترین منابع آبی سنتی استان از طرح‌های مهم اجرا شده توسط سپاه کربلا استان است.

این مسئول افزود: بسیج سازندگی در سال گذشته پنج آب‌بندان را در سطح ۱۴۰هکتار لایروبی و بازسازی کرده است.

حسینی‌پور یکی از اقدامات مهم سپاه در مقوله محرومیت‌زدایی را ساخت خانه مسکونی برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران دانست و گفت: همسو با این رویکرد بسیج سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی نقش مهمی در ساخت خانه‌های محروم برای کاهش هزینه‌های ساخت دارد، چراکه در ساخت خانه برای محرومان در مازندران رقمی برای کارگری این واحدها هزینه نمی‌شود.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی مازندران از سال ۱۳۹۹ تاکنون یک‌هزار و ۳۹۴ واحد خانه مسکونی را برای محرومان ساخته و کلید آن را به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمیمنی (ره) تحویل داد و ۴۴۲ واحد نیز در دست اجرا است.

این مسئول با اظهار اینکه بسیج سازندگی برای کمک به خانواده‌های محروم ترمیم و بازسازی چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام آنان را نیز انجام می‌دهد، گفت: طبق آمار در یکسال گذشته ۵۰۰ ساخت چشمه با هشت میلیارد تومان عملیاتی شده است.

حسینی‌پور تکمیل و حمایت از کارگاه‌های کوچک اشتغال‌زایی و ساخت بارگاه‌های شهدا در روستای محروم مازندران را نیز از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران عنوان کرد و یادآور شد: بسیج سازندگی مازندران در حال حاضر ساخت سه سالن ورزشی و سه ورزشگاه را در مناطق محروم با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.