کرونا بی سوادی را افزایش داد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تعداد افرادی که به گروه بی‌سواد اضافه می‌شوند بیشتر از افرادی است که خارج می‌شوند و یکی از دلایل آن کروناست.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدرضا ابراهیمی افزود: همه گیری کرونا در سه سال گذشته سبب شد عده‌ای از آموزش باز بمانند که این یک هشدار محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میانگین باسوادی در کشور ۱۳ درصد بالاتر از میانگین جهانی بوده گفت:در فرآیند آموزش با دو گروه افراد بی‌سواد و افراد بازمانده از تحصیل مواجه هستیم؛ رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در گروه افراد بی‌سواد قرار می‌گیرند که ۶۵ درصد آن‌ها آقایان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اذعان به اینکه شناسایی افراد بی‌سواد فرآیند دشواری است ادامه داد: آموزش و پرورش با اخذ مدارک اولیای دانش‌آموزان در شناسایی این افراد نقش دارد، اما از فرمانداری‌ها، ثبت‌احوال، خانه‌های بهداشت و سایر نهاد‌ها هم درخواست می‌کنیم در این زمینه به ما کمک کنند.

ابراهیمی، گفت: تلاش می‌کنیم تا شماره تماسی همچون اورژانس اجتماعی در اختیار مردم قرار داده شود تا بتوانند افراد بازمانده از تحصیل را معرفی کنند.

او نخستین راه برای کاهش تعداد افراد بی‌سواد را انسداد مبادی بی‌سوادی یا همان جلوگیری از ورود افراد جدید به گروه بی سوادان بیان و اضافه کرد: چشم انداز ما پوشش تحصیلی صددرصدی در سنین دبستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه داریم حتی اگر یک بی‌سواد هم باقی بماند، او را وارد فرایند تحصیل کنیم.

در سال ۱۴۰۰ میانگین با سوادی در جهان ۸۳ درصد، اما در ایران بیش از ۹۶ درصد ثبت شده است.

این شاخص در سال ۱۳۵۷ در جهان ۶۹ درصد و در ایران ۳۶ درصد بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.