کاهش دما در استان قزوین

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: استان قزوین از امروز تا پایان هفته شب‌های سردی را پیش رو دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از شنبه هفته آینده با گذر سامانه بارشی از سطح منطقه علاوه بر افزایش ابر، در برخی اوقات به ویژه ساعات بعدازظهر و شب بارش برف و باران، که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت پاره‌ای از مناطق استان نیز با احتمال پدیده کولاک همراه خواهد بود که این وضعیت جوی تا بامداد یکشنبه ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به بارش برف، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در سفر‌های بین شهری و گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد که این پدیده با احتمال کاهش دید افقی نیز همراه است.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود تا ضمن خودداری از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات، در صورت سفر تجهیزات زمستانی به همراه داشته و طی این مدت نیز در مصرف عامل‌های انرژی مدیریت لازم را به عمل آورند.

آخوندی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۶ و قزوین با ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و کمینه دمای قزوین نیز طی این مدت منفی یک درجه به ثبت رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.