دانشگاه کاشان دومین دانشگاه جامع ایران در نظام گرین‌متریک

رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی گرین متریک ۲۰۲۲ در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،عباس کتابی گفت: دانشگاه کاشان در ویرایش ۲۰۲۲ نظام گرین متریک، با امتیاز کل ۷۷۹۵ موفق به کسب جایگاه ۱۶۳ جهانی شد که بعد از دانشگاه زنجان، رتبه دوم در بین دانشگاه‌های جامع را به دست آورده است.

او افزود: نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، ۱۰۵۰ مؤسسه از سراسر جهان را ارزیابی کرده است که بر پایۀ ویرایش ۲۰۲۲ میلادی دربارۀ توسعۀ پایدار، ۴۵ مؤسسۀ ایرانی در لیست سبزترین‌های جهان معرفی شده‌اند که دانشگاه زنجان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه کاشان در جایگاه اول تا سوم مراکز آموزش عالی کشور قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه کاشان تصریح کرد: محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل، و آموزش و پژوهش مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک برای سنجش مؤسسه‌ها ارزیابی می‌شوند.

کتابی گفت: نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک با هدف ارائۀ چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعۀ پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی جهان راه‌اندازی شده است.

او افزود: نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک در گونۀ خود یگانه بوده و ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی نسبت به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.