۷۵ درصد از محصولات کشت دوم گیلان برداشت شدند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۷۵ درصد از محصول راتون و سایر محصولات کشت دوم استان برداشت شده‌اند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ابراهیم اکبرزاده، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال پس از برداشت محصول استراتژیک برنج، در سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان پرورش راتون به همراه کشت سایر محصولات در دستور کار کشاورزان گیلانی قرار گرفت.

او افزود: از این مقدار حدود ۵۸ هزار هکتار به پرورش راتون و ۲۲ هزار هکتار به کشت سایر محصولات شامل انواع نباتات علوفه‌ای، سبزیجات برگی و غده‌ای، انواع حبوبات و گندم و جو اختصاص پیدا کرد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان پیش بینی کرد: از این سطح بالغ بر ۲۴۰ هزار تن محصول برداشت شود که ارزش اقتصادی آن ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته اکبرزاده، تاکنون ۷۵ درصد از محصول راتون و سایر محصولات کشت دوم استان گیلان برداشت شده‌اند و مابقی هم به تدریج برداشت خواهند شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر کشت باقلا هنوز در گیلان ادامه دارد و حدود ۴ هزار هکتار از اراضی استان به این محصول اختصاص پیدا می‌کنند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است و بخشی از این اراضی برای پرورش راتون و سایر محصولات مناسب است، کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی مشاوره‌های لازم را برای کشت دوم دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.