تاسیس ۱۰ دهکده پژوهش کشاورزی درکشور

خیام نکویی گفت: تا پایان سال حداقل ۱۰ دهکده پژوهش و نوآوری برای استقرار ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان تأسیس خواهیم کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مراسم ملی تجلیل از ۷ پژوهشگر برتر بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور پژوهشگران دانشگاهی و سازمان ملی تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی صبح امروز در موسسه بذر و نهال کرج برگزار شد.

رئیس سازمان تحقیق، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم با بیان اين که در حوزه کشاورزی نیازمند مجموعه‌ای از تحولات هستیم، گفت: ورور بخش خصوصی در قالب واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان ضروری است و در این زمینه تا پایان سال حداقل ۱۰ دهکده پژوهش و نوآوری برای استقرار ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان تأسیس خواهیم کرد.

او می‌گوید: ما باید تا سال آینده تمام دانش موجود را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا با ظرفیت موجود تحول مورد نیاز به‌دست بیاید، در همین زمینه سهم شرکت های دانش بنیان کشاورزی از ۴.۲ درصد در سال گذشته به ۶.۵ درصد در سال جاری رسیده است.

خیام نکویی گفت: اگر جهت گیری ها در پژوهش درست باشد شاهد تحول در بخش کشاورزی خواهیم بود.
او می‌گوید: هدف ما ایجاد تحول در نظام الگوی کشت کشور است و در حال تغییر شاخص ها برای کشور در این زمینه هستیم.

رئیس سازمان تات گفت: نسل جوان ما هویت خود را از پیشرفت های مختلف کشور می گیرد و امروز نیاز اصلی ما این است که این پیشرفت ها و تحول های علمی ایجاد شده را به همه مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنیم.

او می‌گوید: به گواه نشریه نیچر که از منابع معتبر علمی در جهان است پیشرفت های جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف علمی شگفت انگیز است.

خیام نکویی گفت: ۲ هزار هیئت علمی در حوزه کشاورزی مشغول فعالیت هستند و اگر چه تلاش های علمی مناسبی در این زمینه انجام شده است اما بهره وری ما در سطح مناسبی قرار ندارد.

او می‌گوید: برای ما پذیرفته نیست در کشوری که ۱۵ میلیون هکتار سطح زیر کشت دارد در برخی منابع تولیدی کشاورزی کمبود و نیاز به واردات داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.