درمان ۳۰ درصدی زوج‌های نابارور در مشهد

۳۰ درصد بیماران داخلی و خارجی، متقاضی استفاده از خدمات درمان ناباروری مشهد هستند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: برای درمان ناباروری در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی سه سطح کاری تعریف شده است که سطح اول، مراکز بهداشت هستند و در زمان مراجعه، افراد مشکوک به ناباروری شناسایی می‌شوند.

او افزود: این افراد به پزشک همان مرکز ارجاع داده و در صورت تأیید به مرکز سطح دو معرفی می‌شوند. مراکز سطح دو در همه مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در شهرستان‌ها فعال هستند. در هر یک از این مراکز یک متخصص اورولوژی، یک متخصص زنان و تخصص‌های پایه و همچنین متخصص طب سنتی حضور دارد و پس از ویزیت مراجعه‌کننده، در صورت نیاز برای او دارو تجویز خواهد شد. سطح سه هم به امور فوق‌تخصصی مانند آی‌وی‌اف مربوط است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره هزینه‌های ارائه خدمات در این سه سطح نیز ادامه داد: همه خدمات سطح یک، رایگان و تعرفه سطح دو نیز دولتی است. همچنین درمان‌های ناباروری بسته حمایتی دارد که تا ۹۰درصد هزینه را پوشش می‌دهد. به‌عبارتی، اگر فردی بیمه داشته باشد، سازمان بیمه‌کننده هزینه را پوشش می‌دهد و اگر نداشته باشد و پزشک تشخیص ناباروری وی را داده باشد، بیمه سلامت موظف است او را رایگان بیمه کند.

احمدیان همکاری سایر ارگان‌ها را برای تحقق جوانی جمعیت یک ضرورت دانست و بیان کرد: در ابلاغیه استانداری خراسان‌رضوی برای ریاست دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با هدف جلب مشارکت ارگان‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان جوانی جمعیت، دانشگاه کمیته‌ای با نام کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل داد. این کمیته که متشکل از مدیران کل ارگان‌های مرتبط در استان است، تاکنون سه نشست برگزار کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.