حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در مراسم تکریم از دانشجویان نخبه و سرآمد بر حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تأکید کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،عباسعلی رضایی در آیین تکریم دانشجویان نخبه و ایثارگر شهرستان‌های تهران که با حضور جمعی از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر در سالن شهدای ترور برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان؛ تحصیل علم، اخلاق و روحیه‌ انقلابی در کنار مطالبه‌گری از مسئولان را از ویژگی‌های مهم یک دانشجوی تراز انقلاب دانست و اظهار کرد: اساس نامگذاری روز دانشجو بر مبنای استکبارستیزی و روحیه انقلابی دانشجویان است و امروز سنگر دانش و پیشرفت کشور در اختیار شما دانشجویان است.
وی در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه ۱۵ آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه عرصه‌های مختلف دفاعی کشور شاهد حماسه‌آفرینی‌های دانشجویانی بود که نسبت به شناخت و معرفت زمانه یک گام جلوتر از سایر افراد بودند، تصریح کرد: شما دانشجویان نخبه از نسل پدرانی هستید که مرزهای این کشور با جانفشانی‌های ایشان از دست بدخواهان این نظام مصون ماند و امروز نیز شما با تولید علم و رفع موانع در راستای توسعه کشور تلاش جهادگونه می‌کنید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان در حوزه ایثار اجتماعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها از دوران هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان یک گنجینه نفیس یاد کردند و امروز یک وظیفه مهم صاحبان قلم و اندیشه و شما دانشجویان تبیین همین حماسه‌ها و نمونه‌های ایثار اجتماعی در کشور و در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است. مجموعه بنیاد از طرح‌های پژوهشی و مرتبط با ایثار اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حمایت می‌کند.
رضایی در ادامه نقش ستاد شاهد دانشجویی را در پایش و ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان مهم برشمرد و گفت: احیای نقش ستاد شاهد در پیگیری امور مربوط به دانشجویان ایثارگر باید بیش‌از گذشته و با جدیت دنبال شود و این مهم در دستور کار است.
مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در پایان با قدردانی از تلاش دانشجویان ایثارگر در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور بر حرکت در مسیر شهیدان و تحقق بیانیه‌ گام دوم انقلاب در حوزه علم و فن‌آوری در کشور تأکید کرد.
بر اساس این گزارش ۴۰ نفر از دانشجویان نخبه ایثارگر در شهرستان‌های استان تهران در مراسم روز دانشجو شرکت کردند و هرکدام به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.
در ابتدای این نشست طاهره تبیریی سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گزارشی از وضعیت آموزش عالی و دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه کرد.
در پایان این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از دانشجویان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.