هنر دست بانوان سیستان و بلوچستان به آستان قدس رضوی اهدا شد

پرچم مزین به نام مبارک حضرت امام رضا (ع)، هنر دست بانوان هنرمند استان سیستان و بلوچستان، به آستان قدس رضوی اهدا شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،لیلی رئیسی نسب خادمیار و هنرمند شهرستان عنبرآباد سیستان و بلوچستان درباره این اثر گفت: پرچم مزین به نام حضرت رضا (ع) با هنر “زیح بافی” دوخته شده که هنر دست زنان استان سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای تزیین لباسهایشان است.

او افزود: پس از تصمیم به دوخت پرچم آقا امام رضا (ع)، با مرکز خادمیاری عنبرآباد، موضوع را درمیان گذاشتیم و طرح پیشنهادی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، مطرح و این پرچم تهیه شد.

رئیسی نسب بیان کرد: شروع به کار تولید این اثر همزمان با دهه کرامت و با حضور جمعی از خادمیاران، فعالان و مسئولان فرهنگی شهرستان، آغاز و اولین سوزن بر پارچه زده شد. این کار روی پارچه سفید انجام گرفت و طی حدود دو هزار و۸۰۰ ساعت، بیش از ۹۰ هزار سوزن همراه با ذکر صلوات و “یارضا”، قرائت قرآن و ادعیه، زده شد.

او تصریح کرد: این کار طی شش مرحله شامل “دوخت یا بافت زمینه روی پارچه سفید شش تاری، دوخت اولیه ریشه دوزی، بافت روی ریشه، طراحی آرم روی زمینه دوخته شده و دوخت تمام زمینه” انجام گرفت و در نهایت کار پرچم ثامن الحجج (ع) به اتمام رسید. پرچم جمهوری اسلامی ایران را نیز در سال ۹۸، زیح دوزی و به دفتر مقام معظم رهبری اهدا کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.