هزار نمایشگاه کتاب در مدارس قزوین برپا شد

رییس فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری یک هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ولی الله کشاورز رییس فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضای پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری یک هزار نمایشگاه کتاب در مدارس استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها با ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

کشاورز افزود: امسال نیز مانند سال گذشته همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح مدارس استان در دستور کار قرار گرفته و نمایشگاه کتاب مدارس با همکاری باغ کتاب برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها با رویکرد افزایش سطح مطالعه دانش آموزان در مدارس، اختصاص کتاب در سبد مصرفی خانواده و ایجاد انگیزه و رقابت در مطالعه بین جامعه هدف است.

کشاورز تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند انس و الفت مناسبی را در بین دانش‌آموزان و کتاب‌های غیردرسی ایجاد کند و تمام تلاش ما بر این است که فرهنگ مطالعه را در جامعه ترویج دهیم.

این مسوول ساماندهی کتابخانه‌های مدارس استان قزوین را از جمله برنامه‌های این هفته دانست و افزود: توسعه کتابخانه‌های دیجیتالی و راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در مدارس از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته کتاب‌خوانی است.

وی با اشاره به تاثیر کتاب خوانی در افزایش دانایی و آگاهی جامعه بویژه کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و خواندن کتاب باید از دوران ابتدایی صورت بگیرد.

کشاورز با اشاره به کمبود کتابخانه در مدارس استان افزود: در حال حاضر ۲ هزار کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان و ۶۵۷ کتابخانه مستقل در مدارس متوسطه اول و دوم استان قزوین دایر است که بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان در آن‌ها عضویت دارند، اما نیازمند احداث کتابخانه‌های بیشتر هستیم.

وی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی زیادی کودکان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند، اما مأنوس کردن این قشر با کتاب و مطالعه می‌تواند تا حد زیادی از این آسیب‌ها مصون بدارد.

استان قزوین دارای ۲۴۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از یکهزار و ۶۷ واحد آموزشی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.