رفع موانع توسعه مناطق آزاد

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در انزلی گفت: ارتقای زیرساخت‌ها و اشتغال مولد دو اولویت مهم مناطق آزاد است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی گفت: با تشکیل بانک ایده در مناطق آزاد و سرمایه گذاری می‌توان ضمن توسعه فضای کسب و کار، تجارت، صادرات و واردات را افزایش داد.

نصرالله ابراهیمی افزود: مناطق آزاد کشور در چهار محور اصلی تولید صادرات محور، صادرات کالا و خدمات، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته و جذب منابع ضروری مالی بویژه منابع خارجی فعالند و در کنار آنها، تسهیل‌گری ازی و اشتغال مولد برای کاهش نرخ بیکاری را دنبال می‌کنند.

وی یکی از موانع پیش روی مناطق آزاد را نحوه اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد دانست و گفت: ایجاد نهاد‌های مالی برای تسهیلگری در مبادلات ارزی در نظام بانکی یکی از قوانینی است که تاکنون محقق نشده است.

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: دولت در کنار تضمین و ضمانت سرمایه گذاری و تبادلات بانکی با تاسیس بانک آفشور در حوزه ارزی و یا ایجاد هم پیوندی اقتصادی ملی با اقتصاد بین المللی می‌تواند به رفع موانع توسعه مناطق آزاد کمک کند.

عیسی فرهادی مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه گفت: امسال ۲ کارخانه راکد در این این منطقه به مدار تولید برگشت و این منطقه در ۶ ماه اول امسال، ۲۵۹ میلیون دلار صادرات به کشور‌های خارجی داشته است.

در این جلسه برخی از فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی به بیان مشکلات پرداختند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.