حضور ورزش زورخانه‌ای سبزوار در لیگ کشور

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: سبزوار در ورزش‌های زورخانه‌ای جایگاه خوبی دارد و با حمایت میتواند در مسابقات لیگ کشور حضور داشته باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در آیین تجلیل ازورزش زورخانه‌ای سبزوار در لیگ کشور حضور داشته باشد ورزشکاران ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سبزوار گفت: ورزش زورخانه‌ای قدمتی کهن در ایران دارد که نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.

او افزود: این ورزش ملی با وجود قدمت چند هزار ساله در سنوات گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته که هم اینک یکی از اولویت‌های اصلی این فدراسیون ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی در مناطق مختلف کشور است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: توسعه این رشته ورزشی ترویج روحیه مردانگی، اخلاق، گذشت و فتوت در جامعه است.

باران چشمه بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای مروج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی است چنانکه شهدای فراوانی از گود همین زورخانه‌ها برخاسته‌اند لذا برای ترویح این رشته و رغبت نسل جوان و نوجوان هر کاری برای حمایت از آن صورت گیرد کم است.

سبزوار، قطب ورزش زورخانه ای

نقیب زاده رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سبزوار گفت: سبزوار از قطب‌های رشته ورزشی زورخانه‌ای و پهلوانی کشور است و تاریخ این رشته ورزشی در این منطقه به زمان نهضت سربداران می‌رسد.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ ورزشکار پهلوانی و زورخانه‌ای در رده‌های سنی نونهالان تا پیشکسوتان در شش زورخانه این شهر فعالیت دارند همچنین ۳۰ مرشد برجسته در سبزوار حضور دارند که برخی از آن‌ها در سطح کشوری و بین المللی هستند.

در پایان این مراسم از ورزشکاران و مرشدان پیشکسوت و قهرمان شهرستان سبزوار قدردانی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.