رکود در بازار وسایل گرمایشی‌ همزمان با افزایش قیمت ها

با شروع فصل سرد، قیمت انواع لوازم گرمایشی در مشهد حدود ۲۵ درصد افزایش یافته و این بازار را در حالت رکود قرار داده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،رضا رزقیان مقدم رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: نسبت به تیر امسال قیمت لوازم گرمایشی در بازار ۵ تا ۶ درصد افزایش داشته است و محصولات موجود با درصد سود پایینی به فروش می‌رسد.

او افزود: مشهد قطب تولید لوازم گرمایشی است که محصولات آن از کیفیت خوبی هم برخوردار است. خوشبختانه به لحاظ تعدد این وسایل در بازار کمبودی وجود ندارد. البته باید توجه داشت استفاده از بخاری در حال منسوخ شدن است و بیشتر شهروندان مایل به استفاده از پکیج و شوفاژ هستند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به نظر برخی از بازاریان مشهدی مبنی بر گران شدن ۱۵ تا ۲۵ درصدی قیمت لوازم گرمایشی ادامه داد: افزایش قیمت در این حد نبوده، ولی معمولا اجناس خارجی که بعضا قاچاق هم هست، رشد قیمت داشته اند.

رزقیان مقدم بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود تا اطمینان حاصل کنند کالای خریداری شده ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش داشته باشد.

تمایل به استفاده از شوفاژ

مجتبی کرمی رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمانی مشهد گفت: با تغییر فصل و خصوصا فرارسیدن پاییز پکیج‌ها وارد فاز گرمایشی می‌شوند که این موضوع با افزایش فعالیت‌های مربوط به سرویس کاری همراه است. در واقع در ماه‌های مهر و آبان سفارش برای سرویس پکیج‌ها بیشتر می‌شود.

او افزود: در ساخت منازل جدید لوله کشی برای نصب بخاری تعبیه نمی‌شود و فقط یک انشعاب برای پکیج و یک انشعاب هم برای آشپزخانه در نظر گرفته می‌شود. در واقع عمدتا سلیقه‌ها به سمت استفاده از رادیاتور و گرمایش از کف متمایل شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.