روابط اقتصادی شرکت‌های ایرانی با کشور‌های دیگر توسعه می‌یابد

فاطمی امین گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با سایر کشور‌های جهان به دنبال ایجاد و توسعه روابط بین شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی به صورت استانی هستیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: اکنون استان‌های “سن پترزبورگ، باجگیران و تاتارستان” روسیه به ترتیب با استان‌های “اصفهان، مرکزی و گلستان” تفاهم‌نامه همکاری متقابل دارند.

وی بیان داشت: توسعه روابط مستحکم اقتصادی هر یک از استان‌های کشور با یک یا چند استان در سایر کشور‌ها علاوه بر عمیق‌تر شدن روابط دو کشور سبب می‌شود در صورتی که روابط سیاسی آن‌ها به هر دلیل تضعیف شوند این شرکت‌ها دوباره آنرا بهبود و تقویت بخشند.

فاطمی امین، ایجاد یا راه‌اندازی مراکز تجاری یا خانه تجارت ایران در سایر کشور‌ها را از دیگر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه روابط اقتصادی کشورمان با سایر کشور‌ها اعلام کرد و اظهارداشت: توسعه روابط اقتصادی با سایر کشور‌ها از راهبرد‌های اصلی دولت سیزدهم است.

شرکت تولیدی “بانیار پلیمر” گنبدکاووس که در زمینه تولید ماده اولیه ساخت دیوار و سقف‌های سبک (یونولیت) فعالیت دارد، ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن مواد اولیه را دارد که به سبب عدم تامین مواد اولیه مورد نیاز از سوی واحد‌های پتروشیمی کشور، فعلا با ۲۵ درصد ظرفیت مشغول کار است.

هم اکنون در این واحد تولیدی که فاز سوم آن نیز با ظرفیت ۸۰ هزار تن در دست احداث است، ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز شنبه از طریق زمینی وارد گلستان شد، در بدو ورود به استان از یک واحد تولیدی پتروشیمی در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کرد و پس از بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی سرخنکلاته گرگان، به شرق گلستان سفر کرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.