همزمان با افتتاح پروژه‌ها در هفته گردشگری محقق می‌شود؛ سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی با ایجاد ۱۷۰ فرصت شغلی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از سرمایه گذاری بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومانی در هفته گردشگری در استان خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح ۱۱ پروژه‌ گردشگری در این ایام بیش از ۱۷۰ فرصت شغلی در مازندران ایجاد می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، صادق برزگر در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق از حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در این پروژه‌ها خبر داد و گفت: ۶ پروژه اقامتی در قالب اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های رامسر، چالوس، قائم‌شهر و سوادکوه، ۲ تاسیسات تفریحی در نور و محمودآباد، ۲ خانه صنایع‌دستی در چالوس و سوادکوه و نیز یک مجموعه پذیرایی در نوشهر در هفته گردشگری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از توسعه گردشگری به‌عنوان یکی از مهمترین استراتژی‌های دولت برای پویایی و رونق روستاها اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت‌های کشاورزی با نگاه به توسعه گردشگری و استفاده از تولیدات کشاورزی به‌عنوان یکی از محصولات گردشگری از جمله اهداف رونق گردشگری در روستاهاست.

برزگر با بیان اینکه خوشبختانه میل و رغبت اهالی روستا در مازندران به مشارکت در فعالیت‌های گردشگری کم نیست، خاطرنشان کرد: جای خالی مشوق‌های لازم برای جذب مشارکت‌ مردم و ارائه آگاهی و آموزش لازم در این زمینه احساس می‌شود.

در ادامه سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی مازندران از تدوین طرح توسعه سایت پلان امامزاده هاشم گلوگاه خبر داد و اظهار کرد: تدوین طرح توسعه سایت‌پلان امامزاده هاشم تیرتاش‌ گلوگاه با ۲ میلیارد ریال اعتبار اولیه تدوین می‌شود.

محمدآرمان ارشادی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز این طرح با همکاری اداره اوقاف‌ و امور خیریه شهرستان گلوگاه و از محل اعتبارات تملک‌ دارایی تامین خواهد شد، افزود: سایت پلان امامزاده هاشم، طی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه مازندران تدوین و پس از تایید به مرحله اجرا درخواهدآمد.

ارشادی هدف اجرای این طرح را حفظ، مرمت و احیای این اثر تاریخی و فرهنگی که در لیست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، عنوان کرد و گفت: آستان مقدس امامزاده هاشم (علیه السلام) در بخش کلباد، دهستان کلباد شرقی، تپه جنوب روستای تیرتاش و لمراسک در شهرستان گلوگاه قرار دارد که متعلق به دوره تیموریان بوده و در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ۱۷۷۹۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی‌ایران به ثبت رسیده‌است.

وی در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی سرمایه‌های بزرگی برای مازندران محسوب می‌شوند، تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی باید با توجه به حیطه وظایف خود در حفظ و نگهداری این سرمایه‌ها نقش‌آفرینی کند و با عزم همگانی از اجرای هرگونه فعالیتی که به این سرمایه‌های ملی آسیب می‌زند جلوگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.