کشتی قهرمانی جهان؛ تیم ملی کشتی فرنگی بدون طلا در بلگراد/ میرزازاده نقره گرفت

امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان با قبول شکست برابر نماینده نامدار ترکیه در فینال قهرمانی جهان، مدال نقره گرفت.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، رقابت‌های رده‌بندی و فینال ۲ وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان سه‌شنبه شب از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آرنا شهر بلگراد صربستان آغاز شد.

امین میرزازاده دارنده طلای، نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان و نماینده المپیکی کشورمان در دور مقدماتی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد برابر صباح شریعتی فرنگی‌کار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک روبه‌رو شد که حریف خود را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

میرزازاده در مرحله بعد با یاکوب کاجایا دارنده نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان روبه‌رو شد. این رقابت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا میرزازاده به نیمه نهایی برسد.

فرنگی‌کار خوزستانی تیم ملی در دیدار نیمه نهایی به مصاف کانتاس کنیستاتاس از لیتوانی رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به فینال راه یافت. میرزازاده دومین فینالیست کشتی فرنگی کشورمان بعد از محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم‌ است.

نماینده سنگین وزن کشورمان در مبارزه فینال به مصاف رضا کایالپ (دارنده ۲ برنز و یک نقره المپیک و ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان و ۱۰ طلای قهرمانی اروپا) از ترکیه رفت و با نتیجه یک بر یک (کسب امتیاز آخر توسط کایالپ) شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پیش از این یک مدال نقره از سوی محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک برنز از سوی محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کرده بود.

علیرضا نجاتی در ۶۳ و ناصر علیزاده نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم پنجم شدند. پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا مختاری، محمدعلی گرایی و پژمان پشتام نمایندگان وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شدند و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم پنجم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.