هشدار به گردشگران؛ مسؤولیت حضور در تورهای غیر مجاز با مسافر است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: برخی تورهای غیر مجاز در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند که زیر نظر آژانس مسافرتی نیست و افراد بدون مجوز به صورت غیر مجاز اقدام به برگزاری آن می‌کنند. مسؤولیت حضور در این تورها با مسافر است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، در مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران که امروز با حضور معاون گردشگری کشور به میزبانی البرز برگزار شد، گفت: مجمع عمومی تشکل‌های راهنمایان گردشگری با حضور رؤسای تشکل‌های راهنمایان گردشگری سراسر کشور با هدف معرفی البرز به عنوان مقصد گردشگری و همچنین بررسی مشکلات این حوزه برگزار شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب راهنمایان گردشگری کشور از جاذبه‌های مختلف گردشگری البرز دیدن می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به مطالبات راهنمایان گردشگری افزود: مهمترین دغدغه راهنمایان گردشگری نداشتن بیمه و رسیدگی به تورهای گردشگری برای استفاده از راهنماهای مجاز در تور است.

محمدی با اشاره به فعالیت برخی تورهای غیرمجاز مخصوصا در فضای مجازی اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی اقدام به تبلیغ تورهایی می‌کنند که بدون مجوز مشغول فعالیت هستند.

این مقام مسؤول افزود: تورهای مجاز تورهایی هستند که شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری برگزار کنند؛ در غیر این صورت برگزاری هر توری غیر مجاز است و اگر اتفاقی در طی سفر بیفتد، مسئولیت آن بر عهده شخص است. همچنین راهنمایان گردشگری مجاز به برگزاری تور به صورت انفرادی نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.