رئیس چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین: ایران در تشخیص و درمان بیماریهای قلب و عروق خودکفا است

رئیس چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین گفت: خدمات قلب و عروق ایران در سطح جهانی ارائه می‌شود و به جرات می‌توان گفت اقدامی نیست که در ایران قابل انجام نباشد و دیگر نه تنها نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست، بلکه پذیرش بیماران بسیار زیادی را از کشورهای مختلف آسیا، منطقه و جهان داریم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، فریدون نوحی عصر پنجشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین و بیماری‌های مادرزادی قلب که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ایران علاوه بر اینکه در زمینه قلب و عروق در منطقه برترین است، در دنیا در سطوح قاره‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از جایگاه قابل توجهی برخوردار است و این برتری را در تخصص‌های دیگر همچون پیوند کبد، قرنیه و بسیاری دیگر از اعمال و تخصص‌ها دارد.

وی در ادامه با اشاره برگزاری چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین و بیماری‌های مادرزادی قلب، افزود: این کنگره از ۱۳ تا ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۱ و به مدت ۳ روز در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار می‌شود.

رئیس چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین با بیان اینکه تبادل اطلاعات علمی در سطح جهانی ویژگی بارز این کنگره جهانی است، اظهار داشت: پس از اتمام این دوره نیز در جهت رشد و توسعه آن در سطح کشور گام برمی داریم تا مشکلات قلبی مادرزادی از کودکان تا بزرگسالان رفع شود.

نوحی افزود: در برخی موارد هستند کسانیکه در کودکی تعویض دریچه داشتند و در بزرگسالی دچار مشکل شدند که عمل بعدی به‌صورت مداخله‌ای بوده و در اتاق عمل نیست و با اجرای شیوه‌های جدید درمانی دیگر شکاف سینه نداریم، موضوع بسیارمهمی که موجب دلگرمی بیمار شده است.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم بزرگترین کنگره ملی قلب و عروق را در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در تهران برگزار کنیم و امیدواریم وضعیت کرونا در کشور به‌گونه‌ای باشد که این برنامه به‌خوبی و در موعد مقرر برگزار شود.

رئیس چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین با ذکر این نکته که نقش بی‌بدیل اصحاب رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی بر هیچکس پوشیده نیست، تاکید کرد: از خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه می‌خواهیم که در پوشش بسیارخوب این کنگره جهانی یاری‌گر مسئولان برگزاری این رویداد باشند.

تغییر روش‌های جراحی عمیق به ظریف در رشته قلب نتیجه تحقیق‌ها و پژوهش‌های گسترده بوده است

دبیرکل چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین نیز در این نشست گفت: تغییر روش‌های جراحی عمیق به ظریف در رشته قلب نتیجه تحقیق‌ها و پژوهش‌های گسترده بوده که مشابه این موضوع را در دیگر بیماری‌ها هم شاهد بودیم و با افتخار می‌گوییم که در نقاط مختلف کشور از جمله مشهد اعضای هیات علمی و متخصصان برجسته بسیاری در تخصص‌های مختلف همچون قلب و عروق داریم.

محمود شبستری در ادامه افزود: ما در این کنگره ۳ روزه به‌روزترین متودها و مدل‌های روز دنیا را معرفی می‌کنیم و برای یک عمل جراحی بسیار ساده از به‌روزترین شیوه‌ها استفاده می‌شود که بیمار، صبح روز بعد از عمل به حالت عادی باز گردد و در عصر هم می تواند ترخیص شود و نیازی به بستری طولانی‌مدت نیست.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد و در بیمارستان‌های مختلف کشور همچون بیمارستان رضوی مشهد، شاهد پذیرش تعداد بالای بیماران غیرایرانی در بیماری‌های مختلف از جمله قلب هستیم که بی‌شک برگزاری کنگره‌های جهانی قلب در مشهد موجب افزایش قابل توجه گردشگران سلامت در مشهد جهت درمانی بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلب و عروق بوده است.

دبیرکل چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین با بیان اینکه حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان پزشکی را در این کنگره بین‌المللی به فال نیک می‌گیریم، خاطرنشان کرد: وقتی مشهد از سوی بنیاد جهانی قلب به عنوان میزبان این رویداد بین‌المللی انتخاب می‌شود نشان از جایگاه ویژه این شهر در تخصص قلب و عروق بوده و بسیاری از کشورهای منطقه خواهان میزبانی این رویداد بود، میزبانی‌ای که به مشهد اختصاص یافت.

شبستری افزود: پیش از برگزاری این رویداد جهانی دو پیش نشست تخصصی را با موضوعات مرتبط با چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین در روزهای ۲۰ شهریور ماه و ۷ مهر ماه برگزار خواهیم کرد تا در زمان برگزاری رویداد بالاترین میزان آمادگی را در میان حاضران و مخاطبان آن و در جهت بهره‌وری حداکثری شاهد باشیم.

ایران پتانسیل بسیار بالایی در رشته قلب دارد\

دبیر اجرایی چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین نیز در این نشست خبری گفت: کشور ما در رشته قلب پتانسیل بسیار بالایی دارد و در سمینارهای خارجی هم سهم کنفرانس‌های ما بسیار زیاد است و در محافل علمی اروپا هم رد پای ایرانیان را بسیار قوی می‌بینیم.

دکتر علی حیدری افزود: در خاورمیانه بالاترین میزان مهارت را در تکنولوژی داریم و دیگر همچون گذشته‌های بسیار دور نیستیم که در هر عملی نیاز به اعزام بیمار داشته باشیم و از لحاظ تکنیک عمل جزو سرآمدهای دنیا هستیم و دلیل حضور کشورهای اروپایی در چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین در مشهد هم همین است.

وی با ذکر این نکته که در رشته قلب در زمره کشورهای سطح یک جهان هستیم، تاکید کرد: تکنولوژی که در ایران انجام می‌شود در سطح بالاترین کشورها در حوزه قلب بوده و بی‌شک وجود نخبگان و متخصصان بسیار در این عرصه را به عنوان عاملی مهم و اثربخش در مسیر پیشرفت و کسب موفقیت در این حوزه می‌دانیم.

دبیرکل چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین اظهار داشت: متخصصان حاضر در این رویداد جهانی جزو نخبگان قلب و عروق دنیا هستند و شماره یک آموزش‌های این حوزه در تخصص خود هستند.

شبستری با تاکید بر اینکه در این کنگره که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و انجمن‌های قلب ایران برگزار می‌شود، شاهد حضور برجسته‌ترین متخصصان، فوق‌تخصصان و جراحان قلب و عروق هستیم، ادامه داد: بی‌شک اگر شرایط تحریم نبود مشتاقان بسیاری برای شرکت در این کنگره داشتیم، اما با وجود تمامی شرایط و سختی‌ها برنامه‌های ما به‌خوبی پیش می‌رود و هر دوره بهتر از دوره قبل برگزار شده است.

حضور ۴۲ متخصص برجسته قلب و عروق از ۱۶ کشور جهان در چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین در مشهد

دبیر علمی چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین هم در این نشست، گفت: سخنرانان حاضر در این رویداد متخصصان برجسته قلب و عروق ایران و ۱۶ کشور جهان بوده که تعداد آنها ۴۲ نفر هستند و انجمن‌های مختلفی با در برگزاری این کنگره همکاری دارند.

بهزاد علیزاده افزود: مراکز تحقیقاتی قلب و عروق نقاط مختلف ایران از جمله مشهد، تهران، گیلان، تبریز، اهواز، اصفهان و شیراز در برگزاری این رویداد بین‌المللی همکاری دارند.

وی با ذکر این نکته که در این کنگره سمپوزیوم از کاوازاکی تا MIC برگزار می‌شود و در کنار آن به موضوعات بیماران با نارسایی قلب و پیوندهای مرتبط با این حوزه پرداخته خواهد شد، تاکید کرد: دانشجویان پزشکی زیادی در این رویداد بین‌المللی حضور دارند که مدیریت و چیدمان حضور آنان را دانشگاه علوم پزشکی مشهد عهده‌دار خواهد بود.

دبیر علمی چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین با اشاره به اینکه برای حاضران در این کنگره بین‌المللی به جز امتیاز بازآموزی امتیازات ویژه هم به واسطه بین‌المللی بودن آن لحاظ می‌شود، بیان کرد: سخنرانی‌های این رویداد جهانی در سرفصل بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی، پرستاری، تصویربرداری، نارسایی، کاوازاکی و کووید۱۹ و بیماری‌های دریچه‌ای خواهد بود و در کنار آن امسال برای اولین بار به موضوع اختلالات ریتم قلب و الکتروفزیولوژی هم پرداخته می‌شود.

علیزاده افزود: در طول برگزاری این رویداد سه روزه ۲۲ عمل بسته و غیرمداخله‌ای تعویض دریچه‌های قلب از طریق رگ پا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خروجی سه دوره پیش بسیارخوب بوده است، ادامه داد: قبل از برگزاری اولین دوره این نوع اعمال در کشور بسیار کم بود، اما اکنون و در آستانه برگزاری چهارمین رویداد شاهد انجام این نوع اعمال در نقاط مختلف کشور هستیم.

دبیر علمی چهارمین کنگره جهانی قلب کاسپین با تاکید بر اینکه در جایگاه بین‌المللی معیارهای مختلفی سنجیده می‌شود، گفت: در سطح بین‌الملل امتیاز بالای ۱۰ را جزو موارد بسیارخوب می‌دانند، اما ما با افتخار می‌گوییم که متخصصان برجسته کشورمان از امتیازات ۳۰، ۳۵ و بالاتر برخوردارند و بسیاری از مقالات متخصصان ایرانی در مجلات برتر جهانی به چاپ رسیده است.

علیزاده افزود: رکورد جهانی پیوند قلب در مشهد در کمتر از ۳۷ دقیقه به ثبت رسیده است، رکوردی که کمتر از آن در هیچ جای دنیا به ثبت نرسیده و این مهم تنها یکی از ویژگی‌های بارز و پرشمار کشور ما در حوزه‌ بیماری‌های قلب و عروق بوده و ایران را در بسیاری از حوزه‌ها همچون درمان این نوع بیماری‌ها جزو سرآمدهای دنیا می‌دانیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.