نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی: بزرگداشت روز قزوین نیازمند یک دبیرخانه دائمی فعال است

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری بزرگداشت روز قزوین نیازمند وجود یک دبیرخانه دائمی و فعال است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، فاطمه محمدبیگی با اشاره به فرارسیدن روز قزوین اظهار کرد: تبیین دستاوردهای قزوین در ایام بزرگداشت روز قزوین یک ضرورت مهم است.

وی با بیان اینکه نباید روز قزوین را مختص تنها شهر قزوین دانست افزود: توجه به قزوین را باید به مثابه توجه به همه استان قزوین دانست.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان با بیان اینکه این روز بهترین فرصت برای معرفی و بازگو کردن دستاوردهای استان قزوین است، تصریح کرد: جایگاه قزوین در خوشنویسی، موفقیت‌های ورزشی قزوین در سال‌های اخیر، دستاوردهای عمرانی قزوین در سال‌های اخیر مثل انتقال آب طالقان به آبیک، ظرفیت‌های دشت قزوین و خیلی از مسائل این‌چنینی تنها گوشه‌ای از اقدامات و دستاوردهایی است که می‌توان در این ایام آن را برای مردم استان و حتی کشور بیان و یا بازگو کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از شهرزدگی قزوین پرهیز شود، عنوان کرد: قزوین را باید با تمام دستاوردهای آن در حوزه استان قزوین دید. باید عزم ملی و استانی برای معرفی جوانب مختلف قزوین به عنوان کهن شهر تاریخی و مذهبی در استان شکل بگیرد و نمادهای فاخر انسانی آن از جمله میرعماد، دهخدا، شهیدان رجایی و ابوترابی و لشکری و بایایی چهره‌های نام‌آور آن به همگان معرفی شود.

محمدبیگی با بیان اینکه هفته قزوین باید هفته معرفی آثار قزوین باید باشد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت مرتبط با قزوین در استان و حتی کشورهای دیگر یکی از اقداماتی است که باید در این ایام در نظر گرفته می‌شد.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری و بزرگداشت روز قزوین نیازمند یک دبیرخانه دائمی و فعال است که می‌تواند در با دبیری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عملیاتی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.