استاندار گلستان خبرداد؛ پیش بینی ۱۴ کلان پروژه برای توسعه گلستان

استاندار گلستان از برنامه ریزی برای اجرایی کردن ۱۴ کلان پروژه در راستای توسعه استان خبرداد و گفت: در طول یک سال گذشته شاهد افزایش حجم تولیدات گلستان از ۳.۵ تن به ۴.۵ تن هستیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی محمد زنگانه شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهارکرد: با احصاء مسائل استان، برنامه ریزی برای تدوین سند استراتژیک استان در افق ۱۴۰۴ انجام و خوشبختانه گلستان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه برنامه مداری در کشور است.

استاندار گلستان افزود: دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم بر مدار ارتباط با کشورهای همسایه برنامه ریزی شده و بر همین اساس ما هم تلاش کردیم روابط خود با کشورهای همسایه را افزایش دهیم و در همین راستا یک سند همکاری بین استان گلستان با استان بالکان آباد کشور ترکمنستان در حضور ریاست جمهور به امضا رسید.

وی بیان کرد: تلاش ما بازگشت شرایط داد و ستد و تجارت با کشور ترکمنستان به وضعیت قبل کرونا است تا بتوانیم احیای تجارت چمدانی را شاهد باشیم.

زنگانه ادامه داد: ارتباط با کشور قزاقستان، ارتباط با کشور عراق در حوزه گردشگری مذهبی و اکوتوریسم، ارتباط تجاری با جمهوری تاتارستان از جمله اقداماتی بوده که در این مدت زمان انجام شده است.

استاندار گلستان گفت: راه آهن ایران- ترکمنستان- قزاقستان می‌تواند موجب برقراری ارتباط ما با روسیه و چین شود و زمینه کریدور شرق دریای خزر و اتصال داخلی از گلستان تا بندرعباس را فراهم کند.

وی بیان کرد: تلاش ما ارتقاء صادرات گلستان از ۱۸۶ میلیون یورو فعلی به ۵۰۰ میلیون یورو در چشم انداز استان است

زنگانه به لایروبی خلیج گرگان اشاره کرد و افزود: در مرحله بعد باید حقابه خلیج منظور شود که در گلستان، حق آبه رودخانه قره سو را پیگیری می‌کنیم و حق آبه نکارود هم بر اساس مصوبه ستاد ملی تالاب‌ها باید با همکاری وزارت‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو انجام شود و امیدواریم با توجه به تاکید رئیس جمهور و حمایت نخبگان و رسانه‌ها شاهد رفع این مشکل باشیم.

استاندار گلستان اظهارکرد: در سال قبل از اردیبهشت ماه شاهد قطعی‌های طولانی مدت آب در استان خصوصاً مرکز استان بودیم که با مداخلات انجام شده حدود نیمی از کمبودهای آبی استان تامین شده است.

وی افزود: توجه به روستاهای نوار مرزی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه آبی استان بود که خوشبختانه با طرح امام حسن مجتبی (ع) که برای ۴۳۲ روستا اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، شاهد رفع مشکلات این حوزه هم هستیم.

زنگانه اضافه کرد: اعتبارات دستگاه‌هایی مانند آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب طی یک سال گذشته پنج و ۱۰ برابر شده است و همچنین مصوبات شیرین سازی آب دریا تا ۷۲ میلیون متر مکعب هم اخذ شده است.

استاندار گلستان گفت: ۱۴ کلان پروژه برای توسعه استان برنامه ریزی شده که به زودی گزارش کاملی از آنها ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر عنوان کرد: بالاترین مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی به مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده و خوشبختانه در طول یک سال گذشته شاهد افزایش حجم تولیدات استان از ۳.۵ تن در سال زراعی قبل به ۴.۵ تن در سال زراعی جاری بوده‌ایم.

زنگانه ادامه داد: یکی دیگر از خدمات ارزشمند دولت در حوزه کشاورزی افزایش قیمت خرید محصولات تضمینی بود و خوشبختانه شاهد تحویل بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم به مبادی تحویل دولتی بودیم.

استاندار گلستان بیان کرد: پرونده پتروشیمی گلستان با دستور صریح رئیس جمهور از حالت راکد خارج شد و ۱۲ گام برای تحقق آن طراحی شد که خوشبختانه تاکنون ۱۱ گام آن محقق شده و منتظر جلسه سران قوا و تایید آنها هستیم تا هلدینگ مورد نظر وزارت نفت فعالیت خود را شروع کند و به زودی اخبار خوشی را به مردم استان ارائه کنیم.

وی گفت: اساسنامه منطقه آزاد به شورای عالی مناطق آزاد ارائه شده و پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ دولت هیئت مدیره و مدیرعامل آن منصوب خواهد شد و وارد فاز اجرایی می‌شود و خوشبختانه سرمایه‌گذاران زیادی منتظر طی این مراحل و آغاز فعالیت اجرایی منطقه آزاد هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.