معاون عمران روستایی بنیاد مسکن: ۱۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی امسال سند دار می شوند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره اینکه تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و شهری سند دار شده است، گفت: ۱۲۳ هزار واحد مسکونی روستایی امسال سند دار می شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدرضا شاملو عصر دوشنبه با اشاره به اینکه در ساختار اساسی بنیاد مسکن ۷۵۰۰ نفر نیرو در ۶۲ هزار روستا کشور فعالیت دارند، افزود: بنیاد مسکن در همه حوزه‌ها فعالیت دارد که از جمله آن می‌توان به بازسازی زلزله رودبار در سال ۶۹ اشاره کرد که بیش از ۲۲۰ هزار واحد آسیب دیده داشت.

شاملو با اشاره به اینکه امروز ۴۰ هزار و ۸۰۰ روستا کشور دارای طرح است، گفت: پرداختن به استعلامات دستگاه‌ها، ساخت ساز و بازنگری طرح‌ها خود یک سازمان را می‌طلبد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۲ هزار طرح هادی به اجرا درآمده است.

شاملو به بحث مقاوم سازی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در طی ۳ برنامه خوشبختانه ۲ میلیون مسکن روستایی مقاوم سازی شده و امروز در بسیاری از مناطق با زلزله‌های بسیار بالا شاهد تلفات جانی بسیار پایینی هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بحث سند دار کردن املاک روستایی اشاره و اضافه کرد: با همکاری ثبت اسناد و املاک بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰۰۰ خانوار سند دار شده است که امسال ۱۲۳ هزار واحد سند دار می‌شوند.

وی به بحث گردشگری و بافت‌های با ارزش روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن به دنبال ایجاد اشتغال روستایی است تا این بحث را با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان با حفظ ارزش‌های فرهنگی مردم توسعه بدهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در ادامه گفت: در هفته دولت بیش از ۱۸۰۳ روستا با اعتبار ۳ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که سهم گیلان ۳۹ پروژه با اعتبار ۵۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان پروژه است.

شاملو اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در سطح کشور به بهره برداری می‌رسد که ۳۹۰۰ واحد آن متعلق به گیلان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.