فرش قرمز زیرپای تولیدکنندگان پهن شود

بازرس و مسؤول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران گفت: ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران با دیپلماسی تجاری و اقتصادی شدنی است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حسین شاه‌پری بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران در نشست اقتصادی، اظهار کرد: ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران با دیپلماسی تجاری و اقتصادی شدنی است.

وی افزود: احیای توافق‌های گذشته و البته رسوب کرده، اولویت روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم است.

*استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود زیرساختی

بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران با تاکید بر اهتمام مسوولان امر با ایده پردازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود زیرساختی، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۸ مازندران باید به افزایش تجارت و صادرات ۵میلیارد دلار در سال برسد.

*بهره‌گیری اصولی‌تر از بنادر استان

شاه‌پری بیان کرد: در برنامه سه ساله قرار است میزان حجم صادرات از مازندران به نقاط مختلف جهان به یک میلیارد دلار برسد که به‌طور حتم یکی از رویکردها برای تحقق این مهم ، بهره‌گیری اصولی‌تر از بنادر استان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اسکله رو رو ریلی در بندرامیرآباد برای توسعه و تحقق دیپلماسی اقتصادی در مازندران، اظهار کرد: اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌طور حتم با تکمیل این طرح روند صادرات از مبدا استان جهش خوبی خواهد یافت.

*تجارت ایران از درگاه مازندران

بازرس و مسوول پیگیری‌های ویژه استاندار مازندران یادآور شد: ایران از درگاه مازندران با تکیه بر زیرساخت‌های موجود در استان می‌تواند سهم خود را از بازار مالی ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد دلاری تجارت کشورهای منطقه را افزایش دهد که این ادعا با پیگیری‌های مستمر و رعایت استانداردهای بین‌المللی شدنی است.

شاه‌پری با اعلام اینکه با شکوفایی صادرات و تحقق دیپلماسی اقتصادی می‌توان برای توسعه ظرفیت‌های کشور اقدام کرد، اضافه کرد: در لایه اول تحقق دیپلماسی اقتصادی و افزایش حجم صادرات از مازندران و به دنبال توسعه روابط با کشورهای روسیه و قزاقستان هستیم که برنامه‌های خوبی برای تحقق این امر در استانداری تدوین شده است.

وی گفت: در لایه دوم تبادلات تجاری از مازندران کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان مورد هدف قرار دارد که در این محور برای صادرات محصولات کشاورزی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

*گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان

در ادامه مجید فانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در ادامه با اشاره به اینکه وجود سه بندر، سه فرودگاه و همچنین نیروهای انسانی توانمند ظرفیت‌های قابل توجه زیرساختی خاصی را به استان مازندران بخشیده است، اظهار کرد: به‌طور حتم باید با تکیه بر این ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه اقتصادی مازندران در منطقه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفت، افزود: با توجه به رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی نسبت به تقویت تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر شده است.

* موفقیت دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات تجاری توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد اما باید با کنترل نرخ ارز روند مبادلات به سمت افزایش صادرات برود.

*زیرپای تولیدکنندگان فرش قرمز پهن شود

فانی تصریح کرد: باید همه مسوولان برای رونق کسب و کار با محوریت دیپلماسی اقتصادی و صادرات زیرپای تولیدکننده‌ای که کالای با کیفیت تولید می‌کند فرش قرمز پهن کند که به‌طور حتم این مهم با افزایش هماهنگی‌ها شدنی است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران تشنه سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: باید عزم ملی برای بررسی و اعتقاد به ظرفیت‌های اقتصادی استان وجود داشته باشد.

رئیس سازمان صمت مازندران بیان کرد: برای تحقق دیپلماسی اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی مازندران در افزایش صادرات باید به بخش خصوصی با اجرای طرح‌های حمایتی جایگاه ویژه‌تری داده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.