رییس مجمع نمایندگان استان قزوین: آب سد طالقان باید به جنوب و غرب استان قزوین هدایت شود

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: آب سد طالقان برای رفع محرومیت آبی باید به جنوب و غرب استان نیز هدایت شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، رجب رحمانی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر آبیک که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود: انجام کارهای خوب و ماندگار مانند برق رسانی، تامین آب شرب، احداث پل و سایر خدمات جزو الزامات و وظایف مدیران نظام است که باید برای مردم انجام دهیم و امروز خوشحالیم که پروژه آبرسانی به مردم همیشه صبور و مقاوم مردم آبیک را پس از سال های سال را به انجام رسانده ایم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، قزوین را استانی منحصر به فرد دانست و افزود: با وجود ۲ سد طالقان که بخشی از آب آن به تهران سرریز می شود و سد کینه ورس در تامین کننده آب شرب ابهر و خرمدره در استان زنجان است، قزوین با کم آبی شدید در بخش شرب و کشاورزی در شهرها و روستاهای خود روبرو است.

وی ادامه داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اعتبار مصوب برای آبرسانی به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان از سهم سد طالقان به استان گرفته شد و در حال حاضر نیز درخواست داریم تا با آبرسانی به شهرستان تاکستان، سایر شهرها و روستاهای استان نیز از این نعمت الهی بهره مند شوند.

رحمانی با اشاره به ۳۵ هزار هکتار از باغات منحصر به فرد انگور در تاکستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت کمبود آب و سوخت ۳۰ هزار از باغات این شهرستان در معرض نابودی قرار دارند و به همین جهت از وزیر نیرو درخواست داریم تا با اصلاح قانون در بخش چاه های فرم یک، زمینه توزیع عادلانه آب در جنوب استان را فراهم کند.

به گفته وی، مجلس شورای اسلامی امسال ۱۶ هزار میلیارد تومان از جمله ۲ هزار میلیارد تومان در بخش تنش آبی و ۳.۵ هزار میلیارد تومان در بخش آب روستایی به وزارت نیرو تخصیص داد که امیدواریم پروژه های در دست احداث این وزارتخانه به ثمر بنشیند.

امیدواریم با همبستگی شاهد بهره برداری از پروژه های در دست اقدام استان باشیم

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: امیدواریم با اتحاد و همبستگی موجود که در حال حاضر بین مدیریت استان و مدیران کل و مسوولان سایر دستگاه ها وجود دارد در آینده نه چندان دور شاهد بهره برداری از سایر پروژه های در دست احداث استان باشیم.

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه آبرسانی به مردم شهر آبیک نماد همبستگی مردم و مسوولان استان و در واقع نماد یک کار تیمی بود که محقق شد و نشان داد که اگر همه با هم باشیم، می توانیم کارها را به نحو احسن پیش ببریم و در نهایت نیز شاهد رضایت مردم از اقدامات انجام شده باشیم.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی آب شرب آبیک در واقع تامین امنیت غذایی بخشی از شمال غرب کشور را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: انجام چنین پروژه هایی در واقع دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص تامین آب شرب و آشامیدنی سالم را محقق می سازد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.