نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد؛ بی توجهی به دستور وزیر جهادکشاورزی برای تغییر کاربری سیلوی اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تبدیل سیلوی اصفهان به کارخانه نوآوری کشاورزی و امنیت غذایی روی زمین مانده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، مهدی طغیانی با اشاره به وجود اماکن و زمین‌هایی دولتی در اصفهان در نقاط مناسب شهری اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از این زمین‌ها علی رغم داشتن فضای مناسب حدود دو دهه است که بلا استفاده مانده‌اند.

وی به بازدید از املاک معروف به سیلوی اصفهان اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که موقعیت این زمین و املاک بسیار مناسب است و مدتی است نیز طرحی برای استفاده از این املاک برای کارخانه نوآوری کشاورزی و امنیت غذایی به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شده که مورد تائید وزیر نیز قرار گرفته و به مدیران میانی برای اجرا ابلاغ شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در این محل با بافت این محل نیز همخوانی دارد، اضافه کرد: از سویی باید توجه داشت که این امر می‌تواند به امنیت غذایی در استان نیز کمک قابل توجهی داشته باشد.

انتظار شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به شهرک علمی تحقیقاتی

وی افزود: درست است که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان زیرساخت‌هایی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده، اما همواره مسئولان این شهرک از کمبود فضا و در صف ماندن بین ۲۰ تا ۵۰ شرکت برای ورود و استقرار در این شهرک گلایه دارند.

طغیانی با تاکید بر اینکه با توجه به شعار سال انتظار این است که مسئولان نسبت به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد زیرساخت برای این شرکت‌ها بیش از گذشته توجه داشته باشند، اضافه کرد: از سویی باید توجه داشت که ساختمان سیلوی اصفهان ثبت میراثی شده و نباید کاربری آن نامتناسب با ساختار قبلی تعریف شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که طرح تفکیک وزارت صمت در دستور کار است و مجموعه بازرگانی دولتی که در حال حاضر زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و با تفکیک وزارت صمت این بخش نیز از وزارت جهاد کشاورزی جدا می‌شود، توجهی به دستور وزیر مبنی بر ایجاد کارخانه نوآوری در سیلوی اصفهان نشده است، افزود: می‌توان گفت به بهانه‌ای مدیران میانی کار را رها کرده‌اند.

بروکراسی را توسعه ندهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اخیراً نقشه‌هایی مبنی بر تبدیل بخشی از سیلوی اصفهان به اداره اقتصاد و دارایی و یا به مرکز خدمات سرمایه گذاری مطرح شده است، گفت: با این اقدام به نوعی بروکراسی را در یکی از بهترین نقاط شهر که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد، توسعه می‌دهند و از سویی با این اقدام ترافیک رفت و آمدها را به این منطقه تحمیل کنیم.

وی تصریح کرد: ضروری است با توجه به افزایش مهاجرت نخبگان از کشور و به ویژه استان اصفهان زیرساخت‌های حداقلی برای ماندگاری این افراد در شهر و استان فراهم شود و مسئولان بیش از گذشته به این امر توجه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.