امام جمعه بسطام: حضرت زینب (س) اسوه جهاد تبیین است

امام جمعه بسطام با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه جهاد تبیین هستند، گفت: اگر این بانوی گرانقدر نبودند، حادثه عاشورا در کربلا باقی می‌ماند و جهانی نمی‌شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به میزبانی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام، با اشاره به از خود گذشتگی‌های حضرت زینب (س) در طول دوران زندگی و در واقعه عاشورا تصریح کرد: ایشان اسوه و الگوی جهاد تبیین هستند.

وی افزود: اگر زینب (س) نبود شاید اکنون واقعه عاشورا به این نحو اثر گذار نمی بود. اما مکتب همین بانوی صبور فرزندانی با نام مدافعان حرم تحویل می‌دهد.

امام جمعه بسطام درباره ماهواره خیام نیز، توضیح داد: ایستگاه کنترل این ماهواره در داخل کشور بوده و توسط دانشمندان داخلی اداره می‌شود که نشان از پیشرفت‌های ماهواره‌ای کشورمان دارد.

رضوی نسب بیان کرد: دانشمندان فضایی که ماهواره خیام حاصل دانش و تلاش آنها است فرزندان این سرزمین هستند که با چنین کارهای بزرگی کشور را به جلو پیش می‌برند.

وی نسب با تشکر از ملت ایران که بهترین عزاداری‌ها را برپا داشتند افزود: دولتمردان قدر این ملت را بدانید که در سخت‌ترین شرایط مادی مذهب تشیع و مکتب حسینی (ع) را همچنان در دنیا زنده می‌دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.