وقتی پای حمایت مسؤولان‌ درشهرک صنفی آهن فروشان و کشتارگاه صنعتی بهشهر می لنگد

ساخت شهرک صنفی آهن‌فروشان و کشتارگاه صنعتی بهشهر نیازمند حمایت مسؤولان است و این در حالی‌ است که برخی مسؤولان حمایت جدی در این بخش ندارند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، از شهرستان بهشهر، یعقوب اکبرپور در مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار با حضور مسؤول بسیج اصناف و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف بهشهر اظهار کرد: نبود کشتارگاه صنعتی و نیمه‌صنعتی در بهشهر تهدیدی برای سلامت مردم شده است و باید چاره‌اندیشی شود.

وی گفت: در حالیکه ایجاد کشتارگاه‌ صنعتی سالیان سال است که در حد شعار باقی مانده است، ایجاد کشتارگاه نیمه‌صنعتی با سرمایه‌گذاری کمتر و سرمایه‌گذار حاضر می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند اما این مهم با مخالفت جدی محیط زیستی روبرو است.

رئیس اتاق اصناف بهشهر افزود: ۱۰۰ قصاب در بهشهر فعالیت دارند و به جرأت می‌توان‌گفت که ۸۰ درصد ذبح ما از طریق غیرمجاز و در دامداری‌ها و منازل انجام‌ می‌شود و رغبتی برای دامدار و قصاب برای ذبح در کشتارگاه با صرف هزینه و زمان وجود ندارد.

اکبرپور اظهار کرد: اکنون ایجاد کشتارگاه نیمه‌صنعتی می‌تواند جوابگوی نیاز منطقه باشد اما با وجود پیگیری‌های فرماندار و نماینده مجلس، محیط زیست و دامپزشکی مخالف مهم ایجاد کشتارگاه نیمه‌صنعتی هستند.

وی همچنین ایجاد و رونق شهرک صنفی آهن‌فروشان را هم در گرو حمایت مسؤولان دانست و خاطر‌نشان کرد: برای انتقال آهن‌فروشان به شهرک صنفی، رئیس اتحادیه آهن فروشان پیگیر است، اما هیچ‌گونه تسهیلاتی برای این نقل و انتقالات وجود ندارد و حمایتی از این صنف تاکنون انجام نشده است.

اکبرپور گفت: با همه توان‌ پیگیر ایجاد شهرک صنفی آهن‌فروشان و کشتارگاه نیمه صنعتی در بهشهر هستیم و امیدواریم مسوولان در این بخش حمایت بیشتری انجام دهند.

محمدمهدی مطلبی هم با تشریح فعالیت‌های بسیج اصناف اظهار کرد: عمده فعالیت ما کار فرهنگی است و در این بخش نظارت کاملی بر فعالیت اصناف انجام‌ می‌شود.

مسؤول بسیج اصناف بهشهر گفت: کلاس‌های فقه بازار، کلاس‌های قرآن، اجرای برنامه در مناسبت‌های مذهبی و ملی، توجه به برنامه‌های تفریحی و سیاحتی از دیگر برنامه‌های بسیج اصناف بهشهر است.

علیرضا صدیق هم با اشاره به عدم رعایت اصول شهرسازی، زیباسازی و اصول فنی در ساختار پاساژها و حتی خیابان‌ امام بهشهر افزود: در این راستا بازاریان‌ متضرر می‌شوند و نمی‌توان در این بخش کاری انجام داد و شهرداری و شورای شهر باید در این بخش با دقت نظر وارد شوند.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف بهشهر گفت: با وجود کرونا و تعطیلی‌های پی در پی بازار بهشهر متاسفانه هیچ بسته حمایتی به بازاریان ارائه نشد و باید در این بخش تلاش شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.