رییس سامانه مودیان کشور: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی مانع پیش روی فرار مالیاتی است

رییس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور گفت: با توجه به فرایندی که برای قانون پایانه های فروشگاهی تعریف شده به شدت از فرار مالیاتی جلوگیری می شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمد برزگری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اجرای قانون پایانه فروشگاهی و مودیان مالیاتی کشور گفت: این قانون در سال ۹۸ مصوب شد و به دلیل یکسری پیچیدگی ها و تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده از تیرماه امسال به مرحله پیاده سازی اولیه رسیده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با توجه تدابیری که در سطح سازمان امور مالیاتی در حال انجام و هماهنگی با مراجع تصمیم گیر کشور بتوانیم این قانون به صورت تدریجی و تشویقی اجرا کنیم.

برزگری ادامه داد: از ۲۱ تیرماه که فراخوان داوطلبانه و اختیاری برای عضویت در سامانه مؤدیان فراهم شده تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر وارد سامانه و درخواست عضویت کردند و کارپوشه آنها تشکیل شده است.

برزگری ادامه داد: مهمترین پیامد قانون یاد شده برای مؤدیان اینکه سازمان امور مالیاتی برای حسابرسی به آنها مراجعه نمی کند.

وی شفافیت در نظام اقتصادی، عدالت مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی، ایجاد بستر اطلاعاتی برای برنامه ریزی های مالیاتی از مزایای قانون یاد شده بیان کرد و گفت: با نظام کنترلی کاملی در فرایندها تبین می شود، خریدار و فروش همدیگر کنترل می کند و از طرف دیگر اطلاعات صورت حساب براساس اطلاعات دیگر کنترل می شود، بدین ترتیب به شدت از فرار مالیاتی جلوگیری می کند.

برزگری مبارزه با قاچاق، مبارزه با احتکار و گران فروشی را از اهداف جانبی این قانون ذکر و گفت: پایدارشدن درآمدهای بودجه ای و جلوگیری از استقراض دولت با توجه به درآمدهای پایدار و پیشگیری از تورم از جمله مزایای دیگر این قانون است.

رییس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کشور تصریح کرد: در قانون مورد اشاره هرکسی که کالا می فروشد به عنوان صاحبان مشاغل یا اشخاص حقوقی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کند که این صورتحساب دارای شماره ای ۲۲ رقمی است و متعاقب آن خریدار در کار پوشه خود نیز آن را تایید یا رد کند که با اجرای آن تمامی مودیان شامل آن می شوند.

وی یاد آور شد: هنوز فراخوان الزام به ثبت نام در سامانه مؤدیان صادر نشده زیرا هدف از اجرای این قانون تدریجی و تشویقی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.