میزبانی باغ‌های مازندران از آفت مگس مدیترانه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مگس مدیترانه؛ آفت مناطق گرمسیری بوده که در مازندران طی فصل‌های گرم شاهد فعالیت پنج نسل و در فصل‌های سرد شاهد فعالیت چهار نسل آفت هستیم.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز درباره آخرین وضعیت آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان، اظهار کرد: این روزها درختانی ازجمله سیب، گلابی، شلیل دیررس، انجیر میزبان‌هایی هستند که آفت مگس مدیترانه زاد و ولد کنند تا در زمان نارنگی و مرکبات میزبان درختان شود.

وی افزود: موضوع مهمی که باغداران باید به آن توجه کنند این است تمام میوه‌های رسیده روی درخت باید برداشته شده و میوه‌های رسیده پای درخت هم باید جمع‌آوری و در عمق ۵۰ سانتی‌متری خاک دفن شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت تله‌های جذب‌کننده در باغ‌ها، اضافه کرد: درصورت مشاهده آفت در این تله‌ها، طعمه‌پاشی در دستور کار قرار گیرد که در این صورت نگرانی از افزایش جمعیت آفت از بین خواهد رفت.

زاغی یادآور شد: مگس مدیترانه؛ آفت مناطق گرمسیری بوده که در مازندران طی فصل‌های گرم شاهد فعالیت پنج نسل و در فصل‌های سرد شاهد فعالیت چهار نسل آفت هستیم.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که با آن‌ مواجه هستیم باغ‌های مخلوط هستند که زمینه فعالیت و افزایش جمعیت آفت را فراهم می‌کنند.

زاغی با تاکید بر اینکه اگر باغداران به توصیه‌ها گوش کنند مشکلی نخواهیم داشت، گفت: درحال حاضر آفت در شهرهای ساری، میاندورود، جویبار، فریدونکنار، بابلسر، قائمشهر مشاهده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.