هوای مازندران تا اواخر هفته گرم و شرجی باقی می‌ماند

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار الگوی تابستانی و تقویت آن طی هفته جاری از تداوم هوای گرم و شرجی در این استان از امروز تا روز چهارشنبه خبرداد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوا در شهرهای ساحلی و یک تا چهار درجه‌ای دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات از امروز تا روز چهارشنبه، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوا در طی این مدت در مناطق جلگه‌ای بین ۳۰ تا ۳۷ و در مناطق ییلاقی نیز بین ۲۶ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر از سایر مناطق است بگونه ای که میانگین دما از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق غربی بین ۳۲ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مربوط به شهرهای ساری، میاندرود و نکا است بگونه ای که حداکثر دمای هوای این شهرها در روزهای آینده به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

بیشترین میزان افزایش دمادر مناطق ییلاقی نیز مربوط به سوادکوه است. دمای هوای این منطقه از ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز شنبه، با ۲ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از آن نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به سیاه بیشه است. دمای هوای این منطقه نیز از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با دو درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اسقرار سامانه جدید در روز پنجشنبه ، علاوه بر کاهش شدت گرمای هوا، شاهد رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را از امروز تا روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتی گراد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنج‏شنبه صاف تا قسمتی ابری و در بعداز ظهر با افزایش ابر، بویژه در ارتفاعات همراه با کاهش شدت گرمای هوا و از شب با رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدیدپیشبینی کرده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۳ و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه را نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما، در بعضی ساعات ابری با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۶ تا ۳۱ و در ارتفاعات نیز بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۵.۴ و آلاشت با ۲۶.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم پیش‌بینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.