رئیس کل دادگستری مازندران: ۲۲۰۰ فقره رأی جایگزین حبس در مازندران صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران از صدور دو هزار و ۲۰۰ فقره رأی جایگزین حبس سال جاری توسط قضات استان خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، حجت الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران از صدور بیش از دو هزار رأی جایگزین حبس در سه ماه نخست سال جاری در دستگاه قضائی استان خبر داد و با بیان اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملاً قانونی و واجد آثار و پیامدهای مثبت است، خاطرنشان کرد: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه بر حذف مشکلات و آسیب‌های زندان کرامت انسانی را رعایت کرده و هزینه‌های عدالت کیفری را به گونه‌ی چشمگیری کاهش می‌دهند.

وی افزود: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس نه تنها منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تا حدودی رفع ایرادهای حبس می‌شود، بلکه از سویی به جهت جلوگیری از ورود مرتکب به محیط و فضای جرم زای زندان و از سوی دیگر جلوگیری از برچسب مجرمانه خوردن می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تکرار جرم داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان تصریح کرد: در راستای بخشنامه‌های ریاست معظم قوه قضائیه و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انتظار ما از همکاران قضائی این است که درجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در دستورالعمل، زمینه ساز استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های افرادی شود که اصولاً دارای تخصص و کارآمدی‌های مورد نیاز جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در سه ماه سال نخست سال جاری ۲ هزار و ۲۳۲ رأی جایگزین حبس از سوی همکاران قضائی استان صادر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.