استاندار: توسعه اقتصادی مازندران با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست

استاندار مازندران با بیان این که توسعه اقتصادی مازندران با تصویب و تخصیص اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست، گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برای ورود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان برنامه‌ریزی کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران در ساری افزود: به هیچ عنوان از نحوه برقراری ارتباط برخی از کارکنان ادارات دولتی با فعالان اقتصادی راغب برای سرمایه‌گذاری در استان راضی نیستم و نباید در ارتباط با جذب بخش خصوصی برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی و زیرساختی مازندران مانع‌تراشی صورت گیرد.

وی با بیان این که، اعتبارات دولتی به هیچ عنوان جوابگوی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان نیست، ادامه داد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با اتخاذ راهبرد خلاقانه جلوی خروج فعالان اقتصادی از استان را بگیرند.

استاندار مازندران با بیان این که، به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و فشارهای خارجی اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌های اقتصادی و زیرساختی در استان معدود است، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد اهداف اقتصادی مازندران روی اعتبارات دولتی حساب ویژه باز نکنند و برای تکمیل طرح ها مسیر را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز کنند.

حسینی‌پور گفت: در برخی از ادارات دولتی می‌بینیم که کارکنان برخورد اولیه با سرمایه گذاران را هم وارد نیستند که این رویه باید هرچه سریع‌تر با گماردن افراد خلاق به عنوان رابط با بخش خصوصی در دستگاه‌های دولتی برچیده شود.

وی افزود: در بحث تخصیص اعتبارات دولتی به طرح‌های عمرانی به دلیل اعتبارات معدود دولتی باید اولویت‌بندی‌های لازم صورت گیرد و طرح‌های اشتغال‌آفرین استان در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

استاندار مازندران تصریح کرد: مسئولان امر در کنار جذب بخش خصوصی باجدیت پیگیر تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی مازندران باشند و با برنامه ریزی اصولی به طور حتم مسیر توسعه استان هموارتر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.