وزیر میراث فرهنگی: یزد الگوی صلح در جهان است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یزد ایران و جهانی کوچک است و به اعتراف یونسکو می‌توان آن را به عنوان الگوی صلح در جهان انتخاب کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عزت الله ضرغامی در جشن ویژه پنجمین سالگرد ثبت بافت تاریخی یزد افزود: یزد به اتفاق همه آرا و حتی بدون یک رأی مخالف در فهرست یونسکو ثبت شد.

وی خاطر نشان کرد: یزد نه تنها ابنیه شگفت انگیز دارد بلکه دارای اعتقادات مذهبی و مراسم‌های آئینی ویژه و مهارت در کنار آمدن با طبیعت است و خاک آن تبدیل به بزرگترین شهر تاریخی و خشت گل شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: مردم یزدحامی بافت تاریخی و حافظ آن هستند.

ضرغامی به اشاره به ویژگی‌های یزد به عنوان شهر قنات، قنوت و قناعت، بیان کرد: این قناعت و قنوت باهم ترکیب می‌شود که از دلش قنات بیرون می‌آید این نشانه ایمان و ایستادگی یزدی‌ها است.

وزیر میراث فرهنگی گفت: یزد ایران و جهانی کوچک است و به اعتراف یونسکو می‌توان آن را به عنوان الگوی صلح در جهان انتخاب کرد.

وی گفت: یزد به عنوان الگویی به جهان بشریت از سوی یونسکو انتخاب شد و این شهر متعلق به تمدن بشری است.

ضرغامی اضافه کرد: امروز فرهنگ استقامت و خودباوری، سبک زندگی، ایمان و اعتقادی که جزو سابقه تاریخی ما است را باید به همه جهان صادر کنیم.

وی گفت: رسانه‌ها در این زمینه وظیفه بسیار سنگینی دارند همزیستی بین ادیان و جریان فکری در طول تاریخ یزد وجود دارد و یک ذخیره ارزشمند برای ایران اسلامی است که باید تبلیغ و نهادینه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص ویژگی‌های میراث فرهنگی و نقش آن در توسعه جامعه گفت: برخی گمان می‌کنند میراث فرهنگی مانع توسعه است ولی این نگاه کوته بینانه است زیرا میراث فرهنگی را می‌توان به عنوان پیشران توسعه معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.