نرخ کالاها به ۳۱ اردیبهشت برگردد/ با متخلفان برخورد می‌شود

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: واحدهای تولیدی قیمت خود را تا دهم تیرماه به تاریخ 31 اردیبهشت 1401 برگردانند که با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، مرضیه یونسی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید قیمت کالاهای خود را به تاریخ ۳۱ اردیبهشت برگردانند اظهار کرد: بر اساس بخشنامه هیات وزیران مبنی بر برگشت قیمت‌ها به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ تمام واحدهای تولیدی و کارخانجات موظفند تا ۱۰ تیرماه قیمت تولیدات خود را کاهش داده و به قیمت این تاریخ برگردانند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به پلمب و نصب پرده برای ۶۲ واحد متخلف در استان اشاره کرد و گفت: براساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با توجه به اختیارات سران سه قوه به سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر برخورد شدید با متخلفان طی دو هفته از ۲۵ خرداد تاکنون تعداد ۶۲ واحد متخلف پلمب و نصب پرده شدند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: این واحدها که در بخش‌های مختلف چون نانوایی، سوپرمارکت، صافکاری و کبابی بودند به دلیل تخلفاتی چون تقلب، گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت، عدم رعایت بهداشت، عرضه حارج از شبکه و عدم رعایت ساعت کاری پلمب و برسر درب آنها پرده تخلف نصب شد.

وی با تاکید به اینکه بیشترین پلمب و نصب پرده مربوط به نانوایی‌ها بود که لازم است دقت بیشتری نسبت به رعایت قانون داشته باشند عنوان کرد: علاوه بر پلمب و نصب پرده قبل از صدور رای با استناد به اختیارات جدید سازمان تعزیرات حکومتی و با استناد به قانون نظام صنفی سابقه تخلف واحدهای صنفی در مرتبه سوم شش برابر جریمه و دو هفته نصب پرده، در مرتبه چهارم هشت برابر جریمه و یک ماه نصب پرده، مرتبه پنجم و بیشتر ده برابر جریمه دو ماه نصب پرده، ۶ ماه تعطیلی واحد و ۶ ماه تعلیق پروانه کسب و در مراحل بالاتر لغو پروانه خواهد شد.

یونسی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی با واحدهای صنفی که حقوق مصرف‌کننده را رعایت نکنند و مرتکب تخلف شوند حتی قبل از صدور رای نسبت به پلمب و نصب پرده آنها اقدام خواهد کرد از مردم خواست موارد تخلف را با تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانهwww.124.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t135.ir در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.