استاندار خراسان رضوی: نباید از حوزه فرهنگ غافل شویم

استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ پایه و اساس جامعه است و توجه و تمرکز بر مسائل اقتصادی نباید ما را از حوزه فرهنگ غافل کند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، یعقوبعلی نظری، که به کاشمر سفر کرده است، روز جمعه در نشست با فعالان فرهنگی و تشکل‌های انقلابی این شهرستان تصریح کرد: اکنون مسائل و مشکلات اقتصادی به دلیل فراگیری در اولویت قرار گرفته است، چرا که اگر مسائل روزمره معیشت مردم که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، مورد غفلت قرار گیرد، این می تواند به موضوعات اساسی فرهنگی و اعتقادی جامعه آسیب وارد سازد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید مبتنی بر ظرفیت‌ها و مسائل برنامه ریزی کنیم و براساس اهداف و برنامه‌های مشخص شده اقدام کنیم؛ گفت: موضوع فرهنگ مبنایی است و قابل مقایسه با دیگر عرصه‌ها نیست، لذا اگر صحبت‌ها از اقتصاد و معیشت می‌شود بدین معنی نیست که آن حوزه اصالت دارد، بلکه بدون شک اصالت با مسائل فرهنگی است.

نظری با تاکید بر اینکه باید اولویت‌های اقتصادی و معیشتی مردم را برای کاهش مشکلات در دستور کار قرار دهیم اما از موضوع پایه‌ای فرهنگ نیز غفلت کنیم؛ اظهار داشت: همانگونه که اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای حقیقی کلمه مردم هستند و مردم نقش اساسی در تشکیل، استقرار و حفظ این نظام دارند، در کارکرد این نظام نیز باید در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند.

وی بیان کرد: به باور بسیاری از نخبگان، دلیل وجود چالش در بخش هایی از امور این است که مسوولان و دستگاههای حاکمیتی زمینه را برای حضور مردم فراهم نکرده و یا دخالت بیش از اندازه ای در تصدی گری داشته اند، حال آن‌که توجه به کارکرد مردمی در بخش‌ها و موضوعات مختلف دارای اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ذات نظام ما دینی، اسلامی و مردمی است و از این موضوع باید مراقبت کرد؛ افزود: وظیفه ما زمینه سازی، حمایت و راهبردگذاری های کلان مبتنی بر نگاه‌ها و منویات رهبری و اهداف عالیه انقلاب اسلامی است، لذا اگر فرهنگ دچار خدشه شود دچار مشکل می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه در همه عرصه‌های سیاسی، افتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم نقش اصلی را دارند؛ بیان کرد: اهداف مشترکی را با فعالان فرهنگی داریم و در حوزه فرهنگ می‌توانیم با تعامل با آنها به منظور تحقق این اهداف با دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی کنیم.

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست از کاشمر به عنوان شهری تاریخی، مذهبی و انقلابی نام برد و گفت: با توجه به تعامل مشترکی که بین استانداری و مدیریت حوزه های علمیه خراسان وجود دارد، مسائل مربوط به معیشت روحانیان و حوزه های علمیه شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد بیان کرد: مرمت مدرسه علمیه حاج سلطان کاشمر بسیار طولانی شده و زمان طولانی است که بهره برداری از آن متوقف شده است که باید اجرای این طرح شتاب گیرد.

وی بیان کرد: در طرح های آمایش سرزمین که در جلسات برنامه ریزی استان مطرح می شود چند اصلاحیه در دستور کار است که از آن جمله داشتن رویکرد زیارتی است که برش های شهرستانی آن نیز باید مد نظر قرار گیرد.

در این نشست برخی از فعالان حوزه فرهنگ کاشمر به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.