امضای تفاهم نامه سه جانبه در البرز

تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی، پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری البرز امضا شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،این تفاهم نامه با هدف همکاری در طرح‌های دانش بنیان و فناورانه مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و رشد دانشگاه در قالب انواع تسهیلات تعریف شده است.

همچنین سرمایه گذاری توسط صندوق و همچنین همکاری در تقویت شتاب دهنده‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و فناوری دانشگاه به منظور کمک به توسعه، بلوغ و تجاری‌سازی فناوری با رویکرد مسئله‌محوری، ظرفیت‌محوری و آینده‌محوری از طریق ارائه تسهیلات و هم چنین فعال سازی ظرفیت هم سرمایه گذاری با این شتاب دهنده‌ها و کمک به معرفی دستاورد‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و رشد دانشگاه از طریق معرفی در رویداد‌ها و یا ارائه تسهیلات به جهت حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و حمایت از برگزاری رویداد‌های شبکه سازی و تبادل فناوری با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مراکز علمی، تحقیقاتی و رشد دانشگاه به منظور اتصال آن‌ها به سایر بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری امضا شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری البرزگفت: مهم‌ترین عامل در بحث زیر ساخت ها، نیروی انسانی می‌باشدو هدف صندوق پژوهش و فناوری حمایت از فناوری، نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است. تجاری سازی در کنار نوآوری اهمیت زیادی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: هدف پارک علم و فناوری، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌باشد که در استان البرز صنعت گران پای کار هستند و مشتاق ارتباط با دانشگاهیان می‌باشند.

مهندس عباسی گفت: در حوزه سلامت فعالیت‌های اقتصادی فراوانی قابل انجام است و هم اکنون بسیاری از تجهیزات پزشکی که وارداتی می‌باشد زمینه تولید داخل را دارد. خوشبختانه فناوران پارک علم و فناوری البرز تجربه‌های درخشانی در تولید سنسور‌های دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی و کیت تشخیصی کرونا داشته اند.

به گفته مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی زیر ساخت‌های توسعه ارتباط با صنعت و تجاری سازی در دانشگاه علوم پزشکی البرز به سرعت در حال انجام است و با بهره گیری از توان و دانش افراد متخصص و پویا و با حمایت‌های ریاست دانشگاه اقدامات موثری انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.