استاندار همدان اعلام کرد؛ وجود ۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان همدان

استاندار همدان گفت: هم‌اکنون، تعداد ۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که تلاش می‌شود تا ضمن حمایت‌های لازم، زمینه احیا این واحدها فراهم شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علیرضا قاسمی فرزاد سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دولت سیزدهم و قوانین بالادستی در راستای پشتیبانی از تولید، وظیفه ما حمایت تام و تمام از تولید است، گفت: هیچ اقدامی نباید مانع از تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز، ۶ طرح که پرونده آن‌ها سال‌ها در بانک کشاورزی بلاتکلیف مانده بود، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیران واحدهای تولیدی تحت تملیک، تعیین تکلیف و مراحل اجرایی انجام شود، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، ۲۵۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت که در حال حاضر، ۱۲۷ واحد از آن‌ها احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

استاندار همدان تاکید کرد: هم‌اکنون، تعداد ۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که تلاش می‌شود تا ضمن حمایت‌های لازم، زمینه احیا این واحدها فراهم شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و باید راه‌حلی پیدا کرد که این سرمایه‌ها فعال شوند، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان باید نهایت همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را داشته و در راستای اجرایی کردن مصوبات این ستاد تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه استان همدان در سنوات قبل از لحاظ عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رتبه ۱۵ و ۱۶ قرار داشت، گفت: اما بر اساس گزارش وزارت کشور، در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و دو ماهه اول ۱۴۰۱، همدان در بین ۳۱ استان کشور به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در مجموع شاخص‌های کمی و کیفی رتبه پنجم و در شاخص‌های کیفی رتبه سوم کشور را داراست.

استاندار همدان در پایان با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شده، افزود: اداره کل صمت، تمام توان خود را برای احیا ۱۲۳ واحد تولیدی غیرفعالِ استان همدان به کار گیرد.

در این جلسه، پرونده واحد بزرگ صنعتی کیوان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.