بازدید معاون رییس‌جمهور از مراکز علمی و دانشگاهی قزوین

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور از مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و همچنین دستاورد‌های زنان استان در بخش‌های مختلف بازدید کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،انسیه خزعلی از مرکز آموزشی و درمانی کوثر، اولین پارک روباتیک کشور و مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

ابوطالب سیمیاری رییس مرکز آموزشی و درمانی کوثر در این بازدید ضمن بیان مشکلات این مجموعه خدمات رسان، گفت: کمبود تجهیزات پزشکی، پایین بودن سرانه تخت‌های درمانی و فرسودگی این بیمارستان از بزرگترین مشکلات در تنها بیمارستان تخصصی بانوان استان است.

در ایام شیوع ویروس کرونا هزار و ۱۰۰ مادر باردار مبتلا به کووید در این بیمارستان بستری شدند که با کمک خیران و تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز، مانع از فوت مادران باردار شدیم و در این زمینه در سطح کشور رکورد دار هستیم.

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهور در ادامه بازدید‌های خود، از اولین پارک روباتیک ایران که در ابتدای جاده باراجین مستقر است، دیدن کرد.

این پارک با رویکرد اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده و تمامی مراحل راه اندازی آن شامل ایده تا مواد اولیه توسط فاطمه نظری نخبه قزوینی انجام شده است.

موسس این پارک در این بازدید، گفت: هدف ما پرورش انواع جانوران روباتیک است و در تلاش هستیم تا تمامی گونه‌های جانوری را الگو قرار داده و ربات آن‌ها را بسازیم.

نظری با بیان اینکه اولین بنیان گذار انیماترونیکس یا همان ساخت جانوران روتیک در قزوین است، افزود: در این حوزه از تمامی علاقه‌مندان و نخبگان علم روباتیک جهت همکاری دعوت کرده و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنیم.

پرورش انواع جانوران روباتیک، مرز مشترک هنر و روباتیک است.

خزعلی در ادامه از مرکز رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی بازدید کرد و با طرح‌های دانش بنیان ۳ بانوی کارآفرین قزوینی آشنا شد.

این طرح‌های دانش بنیان در زمینه هوش مصنوعی، ساخت سیمان دندان پزشکی و کیت‌های میکروسیار پزشکی است که در حال رقابت از نظر کیفیت و قیمت با طرح‌های خارجی می‌باشد.

حمایت از طرح‌ها و ارتباط آسان با مسئولان از جمله دغدغه کارآفرینان بود که در این دیدار‌ها مطرح شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور امروز در جریان بیستمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به قزوین سفر کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.