۴۰ درصد از خادمیاران رضوی در کشور بانوان هستند

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: ۱۳۹ هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۴۰ درصد از این افراد بانوان هستند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،مهدی رضوی گفت: در زمان آیت الله رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی، برای ثبت نام خادمیاران به منظور خدمت به محرومان و نیازمندان هر شهر و همچنین خدمت در مجموعه‌های مرتبط با آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران آن فراخوان داده شد که تعداد زیادی از مردم ثبت نام کردند و در کانون‌های خدمت سازماندهی شدند، اما هم اینک ثبت نام جدیدی نداریم و به جای آن، طرح یاوران رضوی ایجاد شده است.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: در طرح یاوران رضوی، جذب افراد به صورت عمومی نیست و هدفمند انجام می‌شود، در این طرح افرادی که تخصص و مهارتی دارند در ۱۹ عرصه می‌توانند انتخاب خدمت کنند و اصل در این طرح خدمت در استان محل سکونت خود یاوران رضوی است و محدودیتی سنی هم ندارد.

او گفت: در استان‌ها برای طرح یاوران رضوی، محدودیت مدرک نداریم، زیرا ممکن است یک نفر مدرک تحصیلی نداشته باشد، اما از تجربه و مهارت خاصی در حوزه اشتغال و یک عرصه شغلی برخوردار باشد.

رضوی کیا گفت: اشتغال، کارآفرینی، گروه‌های جهادی، حوزه بانوان و خانواده، جوانان، مشاوره حقوقی، تربیت بدنی، ایثار و شهادت، قرآن و آموزش قرآنی، تبلیغ و مداحی، شعر و ادب فارسی، محصولات هنری امام رضایی، سلامت، وقف و نذر و کتابخوانی از جمله عرصه‌هایی است که برای خدمت وجود دارد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: در همه استان‌ها دبیرخانه‌های کانون‌های خادمیاری فعال است و فعالان طرح یاوران رضوی بعد از ۶ ماه خدمت آزمایشی در استان خود، بر اساس سهمیه استان‌ها برای خادمیاری معرفی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.