تعیین تکلیف پرونده تعاونی روستایی با ۷۰۰ عضو در اشتهارد

رئیس دادگستری اشتهارد گفت: پرونده زمین‌های تعاونی روستایی با عضویت حدود ۷۰۰ کشاورز در این حوزه قضایی تعیین تکلیف شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،آقای بستامی گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۸ پرونده‌ای با موضوع ابطال قرارداد‌های واگذاری زمین‌های تعاونی روستایی مربوط به سال ۱۳۷۹ به بعد، در دادگستری شهرستان اشتهارد مطرح و به جریان افتاد.

او می گوید: در این پرونده اعضای هیات مدیره وقت «تعاونی روستایی ایپک» زمین‌های این تعاونی را به برخی از اشخاص و ارگان‌ها واگذار کرده بودند که به تشخیص دادگاه و با توجه به اینکه این واگذاری بدون رعایت برخی تشریفات قانونی انجام شده بود.

رئیس دادگستری اشتهارد گفت: بر همین اساس به دلیل فنی و تخصصی بودن، موضوع به کارشناسی واحد و سپس هیات کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع و نهایتا پس از اخذ نظریه تکمیلی منتهی به صدور رای شد.

به گفته بستامی رسیدگی به این پرونده با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری البرز و در راستای برنامه‌های تحولی در دوره تحول و تعالی در دستور کار جدی دادگستری شهرستان اشتهارد قرار گرفت.

او می گوید: پس از رسیدگی، در اواخر سال ۱۴۰۰ در مرحله بدوی کلیه تصمیمات هیات مدیره در خصوص واگذاری زمین‌های این تعاونی روستایی که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است، در شعبه دوم دادگاه عمومی (حقوقی) دادگستری شهرستان اشتهارد ابطال و منتهی به صدور رای شد تا یکی دیگر از پرونده‌های مسن و مهم دادگستری کل استان با کثرت ارباب رجوع و طرفین، تعیین تکلیف شود.

شهرستان ۳۵ هزار نفری اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.